• +31 06 132 74 810
  • ton.kemp@silvatica-marketing.nl

Hoe word ik goed gevonden in Google?

SEO voor appels

Hoe word ik goed gevonden in Google?

Het wordt me nog geregeld gevraagd (ondanks dat mijn focus op de totale klantreis ligt);

“Weet jij hoe ik meer bezoekers op mijn website krijg?” en “Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn website beter gevonden wordt in Google?”

Het antwoord daarop is redelijk simpel.
Zorg dat je website de informatie weergeeft waar je op gevonden wilt worden. Stel je bent een appelboer:
– dan schrijf je artikelen over de appels die je verkoopt
– schrijf wat je doet, verkoop je ze of teel je ze ook
– Maar vooral schrijf je wat jouw appelkopers ermee kunnen doen.

Deel je appelpassie en Google zal jou delen.
Maar, let op:
– als er 20 appelboeren zijn moet je specifieker worden. Je moet dan meer schrijven over wat jou onderscheid van de andere appelboeren.

Schrijf dan welke onderscheidende aspecten van jouw appels jou onderscheid van alle andere appelboeren.

Wat moet ik dan met SEO?
Als je nuttige teksten hebt, met voldoende informatie kan dat geoptimaliseerd worden. Maar begin als eerste met teksten!! Kun je geen teksten bedenken? Weet je niets over je product of dienst te vertellen?
Zijn appels dan wel je passie?? Google dan bezoekers terecht doorverwijzen naar een site met meer informatie.

Informatie is de sleutel om beter gevonden te worden in Google.
Heb je eenmaal informatie, ga dan aan de slag met het delen van je informatie bijvoorbeeld via Social media en andere websites.
Links naar jouw website (de zogenaamde backlinks) vergroten de waarde van je website in de zoekpositie van Google.

Schrijf informatie voor verschillende klanten.
Sommige klanten willen geïnspireerd worden met recepten, andere willen weten waar ze de juiste appels kunnen kopen. Weer anderen willen hun positieve ervaring delen. Al deze kopers hebben een verschillend verhaal nodig. Allemaal tekst waar jij voor moet zorgen op jouw appeltjes website, maar ook in de winkel zelf. (online en offline)

Meer weten hoe je dit structureel aanpakt?
Neem contact op met ViatriX marketing en communicatie

Ton Kemp
Ton Kemp

Customer journey manager met passie voor internet. Combineert strategisch denken met pragmatische aanpak. Als docent marketing ook actief op Avans Hogeschool | 06 132 74 810| Ton.Kemp@ViatriX.nl