• +31 06 132 74 810
  • ton.kemp@silvatica-marketing.nl

Tagarchief contentmarketing

Hogere conversie met aansprekende content

Hoe schrijf je een LinkedIn-update die mensen in beweging brengt? Wat zet je in een Facebook post zodat mensen doorklikken?

Iedereen wil via social media graag meer klanten vinden.
Maar hoe zet je nu mensen in beweging? In deze blog geef ik je concrete tips voor klantgerichter schrijven met meer conversie als gevolg.

Wat is er aan de hand?
Vrijwel iedereen heeft het wel eens meegemaakt.  Stel, je organiseert een event en gaat jouw ‘unieke event’ promoten via social media. En dan… de teleurstelling. Vier deelnemers hebben zich aangemeld. Vier bekenden ook nog eens.
Vier in plaats van de 75 die je nodig had!
Nauwelijks reactie op je updates. Je voelt je zo in de steek gelaten. Je bleef maar herhalen wat voor leuks je had bedacht – en aan de prijs kon het ook niet liggen. 

Gebrek aan de juiste overtuigingskracht
Een belangrijke reden dat veel conversies niet lukken: gebrek aan overtuigende teksten. Specifiek: die ene ultieme, echte, urgente behoefte van de klant wordt niet benoemd. De “whats in it for me” wordt niet benoemd.

B=MAP
De theorie van Behavioral Design legt uit hoe je mensen kunt aanzetten tot bepaald gedrag.
De formule daarvoor is beschreven door BJ Fogg, een Amerikaanse gedragswetenschapper en luidt: B=MAP
In deze formule staat B voor Behaviour (gedrag) dat getoond wordt als iemand voldoende gemotiveerd is (M) én het gedrag gemakkelijk genoeg is (A van Ability) om in te gaan op jouw aanbod (P van Prompt, de actie).

Voor het in gang zetten van bepaald gedrag (Behaviour) moet iemand voldoende gemotiveerd zijn en moet het gedrag gemakkelijk genoeg zijn (Ability). Kom op dat moment met je aanbod (Prompt). Als de motivatie of de Ability te laag zijn komt de klant niet over de drempel heen en gebeurt er niets!  

Behavioural design | Ton Kemp


Voorbeeld
Een voorbeeld van een uitnodiging op social media:

‘Schrijf je in voor onze webinar over <onderwerp>’
‘Ontvang 30% korting op ons nieuwe product”

Wat is er mis met bovenstaande teksten? 
Deze teksten sluiten slecht aan bij de onderliggende behoefte van je klant en geven geen invulling aan de oplossing van het probleem van de klant
De teksten tillen de motivatie niet over de drempel heen.

Dé vraag die je voor elke post die je plaatst (of elk event dat je organiseert) moet stellen is: wat is echt de behoefte van mijn klant, van degene die ik wil bereiken?
En stel dan ook deze vraag: is dat echt wat ze willen of is dat jóúw aanname van wat ze willen? Hoe goed ken jij eigenlijk de problemen van jouw klant?

Die tekst moet de motivatie over de drempel tillen. Als het daarnaast ook gemakkelijk is om je aan te melden voor het event of gebruik te maken van het aanbod is ook de tweede drempel, die van gemak, genomen.

Vooral bij kennisondernemers zie ik dat het vaak misgaat. Mensen die veel teveel uitgaan van hun eigen unieke aanbod. Misschien dat je het ook herkent: Ze hebben een visie. Een visie die ze drijft. Ze ontdekten het een paar jaar geleden en hebben gemerkt hoe bijzonder het is. Iedereen zou van hun dienst gebruik moeten maken.

Natuurlijk is het heerlijk als je iets gevonden hebt dat je raakt, bezighoudt en als je ook nog ziet dat mensen er meer van gaan glimlachen.  Maar voor succesvolle conversie is het essentieel dat je uitgaat van de problemen van je potentiële klant. Op zijn verhaal, zijn vraag.  Zorg dat je die behoeftes duidelijk benoemd in jouw aanbod.

Waar ligt jouw klant echt wakker van?
Adresseer dat in je aanbod als je succesvoller wilt zijn. Bedenk daarbij dat de problemen, wensen of dromen van jouw klanten altijd superconcrete problemen zijn.

We leven in het digitale tijdperk en ondernemers zullen daarin mee moeten gaan.

MKB’ers verliezen terrein, ondernemers kunnen het hoofd nauwelijks boven water houden.
Bedrijven zijn op zoek naar klanten.  Wat is er aan de hand?

Wat is er anders?

Eén van de meest in het oog springende veranderingen met pakweg 10 jaar geleden is de manier waarop de klant en verkoper met elkaar in contact komen. In het verleden moest een klant naar de winkel komen voor inspiratie, product- en prijsinformatie. Zelfs voor distributie was de winkel de snelste weg.

Tegenwoordig begint elke klant zijn zoek- en oriëntatietocht op internet. Inspiratie, oriëntatie, vergelijken en beslissen waar je het koopt gebeurt veelal online. De klant bepaalt waar de aankoop gedaan wordt.

Wil jij geïnspireerd worden?

Doe dan mee met de verkenningstocht en ontvang gratis 6 inspirerende emails die je inzicht geven in de reis van jouw klanten.

Of lees nog even verder waarom je dat moet doen…

Folders?

Er worden nog steeds grote hoeveelheden folders verspreid. Het aantal mensen met een Nee/Nee sticker op de brievenbus stijgt en zal blijven stijgen.

Er zijn zelfs ondernemingen, die deze wens van de potentiele klant negeren en geadresseerde reclames versturen. We kennen allemaal de mailings van de loterij, die regelmatig, op naam gesteld, in de bus vallen.
Mensen willen dit niet meer!  De kans, dat er een folder (dus) ongelezen bij het oud papier beland is zeer groot.

Bel-me-niet!!

Klanten geven aan dat ze niet gebeld willen worden. En als je ze dan toch belt worden ze boos. Wat jij wilt aanbieden hebben ze (nu) niet nodig.
Bovendien wordt deze ergernis gedeeld met vrienden en kennissen en bijvoorbeeld via social media . Het resultaat is, dat deze manier van communiceren een negatief effect zal hebben op de verkoop.

Links & banners

Ongevraagde pop-ups (cookies) werken veel irritaties op en zullen het enthousiasme om deze website te bezoeken temperen. Reclamebanners in apps maken de werking van deze apps langzamer. Ongewenst op reclame klikken terwijl men eigenlijk iets anders wil geeft irritatie.
Gevolg daarvan is dat de eigenaren van deze advertentiebanners bezoekers krijgen die geen bezoeker willen zijn terwijl zij wel de klikkosten moeten betalen.

Gevolg van deze ongewenste, niet relevante reclameboodschappen is dat men Adblockers installeert in browsers en op smartphone’s. Heerlijk rustig en snel surfen zonder reclame!

Nieuwsbrieven

Tja, wat moet je dan als bedrijf?
Toch maar een nieuwsbrieven versturen met de weekaanbieding? De mailbox van jouw klanten zit er vol mee. De echt belangrijke E-mails verdwijnen in de brij van reclames. De irritatie over deze manier van communiceren zorgt ervoor, dat je product of dienst eerder afgeraden wordt, dan aanbevolen.

 Tegenwoordig bepaalt de klant wat hij of zij wenst aan te schaffen, wanneer en hoeveel  er aan uitgegeven kan worden en waar de aankoop gedaan wordt.

 

Hoe moet het dan wel?

Een simpele vraag, waarop het antwoord voor elk bedrijf verschillend is.
Het is tegenwoordig erg belangrijk ervoor te zorgen, dat je klant jou vindt op het moment dat hij/zij daar behoefte aan heeft.

 De klant vindt jou op het moment dat hij daar behoefte aan heeft

 

Dit vraagt dus een grote kennis van jouw klanten.
Van welke kanalen maakt jouw doelgroep gebruik? Ben je daar goed zichtbaar?
Op welke onderwerpen gaat je klant zoeken? Ben jij op deze onderwerpen goed vindbaar? Ziet de klant jouw als betrouwbare specialist?

Het is van groot belang, dat als je klant je eenmaal gevonden heeft, hij rechtstreeks naar de juiste informatie geleid wordt (de juiste webpagina).

Een speciaalzaak zal alleen bestaansrecht hebben, als er ook echte specialisten werken, die met enthousiasme de klant informeren en adviseren (daar komt hij/zij voor).

Zorg er dus voor dat je dat ook op internet laat zien. Wees actief op social media met inspiratie en informatie. Blog over oplossingen voor jouw klant.  Biedt service, ook na de aankoop.

Conclusie

  1. Laat zien wat jouw toegevoegde waarde is
    Een speciaalzaak zal alleen bestaansrecht hebben, als er ook echte specialisten werken, die met enthousiasme de klant informeren en adviseren (daar komt hij/zij voor). Zorg er dus voor dat je dat ook op internet laat zien. Wees actief op social media met inspiratie en informatie. Blog over oplossingen voor jouw klant.
  2. Ken je klant. Door en door. Weet waar ze mee bezig zijn en welke oplossingen ze zoeken.
  3. Zorg voor de juiste informatie, op het juiste moment.
    Inspiratie, informatie, details (rond de aankoop) en after sales assistentie.Een handig hulpmiddel hiervoor is de customer journey of klantreis. Daarmee breng je de contactmomenten met jouw ideale klant in beeld.

Wil je geïnspireerd worden wat dat voor jou betekend?

Doe dan mee met de verkenningstocht en ontvang gratis 6 inspirerende emails die je inzicht geven in de reis van jouw klanten.

www.verkenningstocht.nl

Klanten vinden & Klanten binden met content marketing

Vinden en binden

Geslaagd seminar “Klanten vinden & Klanten binden”

Op donderdagavond 14 april organiseerden Silvatica Marketing en Ekimo gezamenlijk het event “Klanten vinden & Klanten binden” in het Deprez gebouw in Tilburg. Tijdens dit event hebben we de deelnemers een inkijkje gegeven in hoe content marketing kan bijdragen aan uw commercieel succes.

De klant is veranderd
Na het welkom en introductie door Ton Kemp beet Ed Klijsen de spits af. Tijdens deze presentatie is ingegaan op de ontwikkeling van de veranderende klant. Klanten willen niet langer gestoord worden door niet-relevante reclame en gaan steeds meer zelf online op zoek naar antwoorden. De rol van verkoop verandert hier ook mee. Met Inbound Marketing speel je hierop in. Door het maken van interessante content, waar je klanten echt mee helpt, ga je gevonden worden! Met een goede strategische benadering van je content, website, social media en SEO kun je dit binnen je bedrijf snel werkend krijgen. Veel MKB bedrijven zijn echter te druk met de waan van de dag om een eerste stap te zetten. En dat terwijl je al heel laagdrempelig kan beginnen!

 Onderdelen_inbound_marketing google_zoekopdracht

Deuren zijn héél sexy!
Dat was althans de stelling van Marieke Heesakkers. Zij vertelde over haar ervaringen met Inbound Marketing bij Berkvens en Limburgia deuren. De klant niet alleen in het hoofd raken maar ook in het hart. Dat was de kern van haar boodschap. Met behulp van “speldenprikmarketing”, zoals Marieke het noemt, kom je met de juiste content telkens even in beeld bij je doelgroep en bouw je een vertrouwenspositie op. Betrek hiervoor de mensen uit je bedrijf en laat hen het verhaal van je organisatie vertellen! Geef ze een podium. Zo ben je authentiek en creëer je ook nog eens het wij-gevoel! Berkvens heeft met deze manier van werken ondertussen erg mooie resultaten behaald. En dat ook nog eens met minder budget! Een prachtige praktijkcase die laat zien dat Inbound Marketing niet moeilijk hoeft te zijn en tot echte resultaten leidt.

 Marieke Heesakkers mott

Marieke Heesakkers Inbound Marketing

Marieke Heesakkers

Hoe maak je een lead to sales marketing machine?
Dat was de prikkelende titel van de presentatie van Jaap Jacobs van Fingerspitz. Met de parallel naar de drukke tijden met een pasgeboren zoontje, wist Jaap duidelijk te krijgen dat óók marketing efficiënter kan. Binnen de digitale marketing is steeds meer concurrentie, advertentiekosten stijgen en klanten willen persoonlijke(r) aandacht! Met marketing automation heb je hierop een antwoord. Over de verschillende kanalen heen worden bezoekers herkend en kan op basis van gedrag een volgende, persoonlijke actie worden gedaan en kunnen gerichte statistieken worden bijgehouden. Iets wat met veel bezoekers of leads handmatig in verschillende systemen onmogelijk is. Het marketing automation pakket Sharpspring, dat collega Dax Strüber demonstreerde, is koppelbaar met social media kanalen, CRM systemen en fungeert ook als mailprogramma. Zodoende ontstaat een 360 graden “single customer view” en zorgt het voor de juiste aandacht voor de klant op het juiste tijdstip. Maar, aldus Jaap, het begint én eindigt allemaal wel met de juiste strategie.

marketing automation

Jaap Jacobs

 marketing automation

De avond werd afgesloten met een gezellige netwerkborrel.

Enkele reacties na afloop:

“Herkenbaar en bruikbaar.”

“Nogmaals bedankt voor de mooie avond. Leerzaam, nuttig, entertaining en een mooi netwerkmoment.”

“Zeker om van Marieke te horen hoe zoiets in de praktijk werkt maakt het echt concreet. Ze vertelde het plain and simple; gewoon zoals het is. Erg leuk!”

“Leuk en leerzaam event. Bedankt!”

“Best lastige materie. Wel iets waar we zeker mee aan de slag moeten, want we herkennen het absoluut!”

Interesse?
Mocht u dit seminar gemist hebben en toch graag meer te weten willen komen over content- of inbound marketing? Geen probleem! We zijn van plan om dit concept vaker en op andere plaatsen te herhalen. Zou u graag de presentaties willen ontvangen, neem dan gerust even contact op.

 

Contentmarketing: De nieuwe marketing van 2016

Contentmarketing de marketingtechniek waarbij u door het maken en delen van waardevolle en relevante content een bepaalde doelgroep naar u toe trekt met als doel klanten vinden. 

Kernbegrippen in deze definitie zijn:

  • Content maken en delen
  • Waardevol en relevant
  • gericht op jouw doelgroep

Contentmarketing draait om het maken van content. Denk hierbij aan teksten (zoals blogs), afbeeldingen (zoals infographics) en video (als in videoblogs). Deze inhoud plaatst u op de eigen website en deelt u via social media, met de bedoeling het ook op andere plaatsen gepubliceerd te krijgen. Verkoopverhalen met als basis de producteigenschappen (HOW en WHAT) maken plaats voor informatieve en inspirerende verhalen (het WHY).

Hoe pak je contentmarketing praktisch aan?

Contentmarketing vraagt om een gestructureerde aanpak die lang vol moet kunnen houden. Het is een kwestie van planning en discipline.

Stappenplan

Een stappenplan voor contentmarketing om mee te beginnen:

  1. Bepaal de doelgroep (voor wie) zo concreet mogelijk.
    Tip: Maak één of meer persona’s om je doelgroep scherp in beeld te krijgen.
  2. Wat is je doel bij die doelgroep?
    Denk hierbij aan Kennis – Houding – Gedrag.
  3. Brainstorm met collega’s over de mogelijke onderwerpen
  4. Maak de content in al zijn diversiteit. Maak tijd voor minimaal één item per week.
  5. Plaats content op jouw website.
    Tip: voeg meteen een contact of downloadformulier toe.
  6. Deel via alle mogelijke kanalen en zorg dat het op plaatsen komt waar jouw doelgroep ook komt.
  7. Meet en volg de leads op.

Welke content-vormen gebruiken?

contentmarketing-methoden

Contentmarketing contentvormen 

  • How-to’s: een video of tekst die uitlegt hoe je iets moet doen, bijvoorbeeld een autoband wisselen. Deze vorm van content is erg populair, zeker op Youtube en zeker bij de jongere generaties. Zij zoeken voor dit soort content veel vaker naar video.
  • Content Curation: het delen van content van anderen, bijvoorbeeld door het delen van een link naar een blog of video. Door content te delen die je interessant vindt, bijvoorbeeld via LinkedIn, laat je aan je netwerk zien wat je interesseert en waar je expertise ligt. Anderen waarderen het dat jij interessante content voor hen hebt voorgeselecteerd, en om die reden is het belangrijk dat je alleen content deelt die je daadwerkelijk bekeken hebt. Op die manier profileer je je als een echte ‘thought leader’, de mensen in je netwerk weten dat alles wat je deelt interessant is.
  • Case studies: een gedetailleerd artikel over een klant of project wordt vaak erg veel gelezen of gedeeld. Als het gaat om jouw werkzaamheden helpt een case study bovendien goed bij het aantrekken van nieuwe klanten: ze lezen hoe jij dingen aanpakt en willen dat ook. Het is aan te bevelen om bij het beschrijven van een case study eventuele fouten die zijn gemaakt niet uit de weg te gaan, zeker als het om kleine fouten gaat. Het maakt de rest van het artikel geloofwaardiger, bovendien kun je laten zien dat (en hoe) je de problemen ook hebt opgelost.
  • Ebooks: een ebook is een digitaal en (meestal) relatief klein boek over een specifiek onderwerp. Bedrijven en personen gebruiken het vooral om hun ‘thought leadership’ op een bepaald onderwerp te bewijzen. Maar soms ook -als mensen hun gegevens moeten invullen voor het downloaden- om potentiële klanten op te sporen.
  • Email nieuwsbrieven: de e-mail is tegen alle verwachting in nog steeds een populaire vorm van kennis delen. Dit heeft te maken met de alomtegenwoordigheid van het medium (vrijwel iedereen heeft een mailadres) en het feit dat vrijwel alle (social) media mailadressen gebruiken als verificatie of ‘backup’. Anderzijds zijn mensen relatief terughoudend als het gaat om nieuwe media, en vertrouwen ze graag nog zo lang mogelijk op bestaande technologieën. Zo heeft de fax ook veel langer dan ‘technisch verantwoord’ stand gehouden.
  • Cartoons: een cartoon lijkt een minder serieuze manier om content te delen, maar uit onderzoek blijkt het erg effectief. Los van het feit dat je cartoons makkelijk internationaal kunt gebruiken, blijken ze heel goed te passen bij de voorkeur waarop mensen informatie verwerken: visueel. Verschillende gerenommeerde bedrijven gebruiken cartoons om kennis over te dragen (bijvoorbeeld de jaarcijfers) of om zaken uit te leggen (bijvoorbeeld handleidingen).
  • Boeksamenvattingen: voor de promotie van boeken is een samenvatting natuurlijk onmisbaar.
  • Reviews: voordat iemand een aankoop doet vindt hij of zij het belangrijk om te weten dat het geen miskoop wordt. Men vertrouwt het liefst op het oordeel van iemand uit het persoonlijke netwerk, maar dat is niet altijd mogelijk. Het is bij het plaatsen van reviews daarom belangrijk dat deze eerlijk zijn, en dat er ook negatieve punten worden benoemd. Vooral als deze kritiek gaat over onbelangrijke zaken is het netto effect positief omdat de lezer de review eerder zal geloven.
  • Giveaways: kleine stukjes content (bijvoorbeeld gratis liedjes of films) helpen om de goodwill richting de gever te versterken. Als deze stukjes onderdeel zijn van een groter stuk content (bijvoorbeeld een CD of een serie) wordt het sampling en vergroot het op kortere termijn de kans op een aankoop.
  • FAQs: de lijst met veel gestelde vragen (Frequently Asked Questions) is erg populair, vooral ook voor de opsteller. Deze kan hiermee immers tijd besparen bij de helpdesk, alle vragen die zo beantwoord kunnen worden hoeven niet meer door medewerkers te worden beantwoord natuurlijk. In het kader van Content Marketing is het echter slimmer om elke veel gestelde vraag in een losse blog te beantwoorden, vooral voor Google. Google houdt nou eenmaal van blogs en houdt een minimum aantal woorden per blog aan. Maar ook de vragensteller wordt geholpen, deze heeft immers maar één vraag en kan het antwoord direct lezen in plaats van te zoeken in de FAQ-lijst.
  • Q&A-sessie: bij deze sessie krijgen mensen de gelegenheid om op een bepaald tijdstip vragen te stellen aan een expert, bijvoorbeeld via chat.
  • Webinar: een webinar is een online (web) bijeenkomst (seminar). Op een bepaald tijdstip kunnen geïnteresseerden inloggen en online een presentatie bekijken met audio-toelichting. Aan het eind kunnen meestal vragen aan de presentator(en) worden gesteld.
  • Woordenlijst: om je ‘thought leadership’ te bewijzen kun je als persoon of bedrijf een lijst maken met veelgebruikte vaktermen en hun betekenis.
  • ‘Dag-in-het-leven-van’: een manier om buitenstaanders een kijkje te geven in het leven van een persoon, bijvoorbeeld een medewerker. De content kan in de vorm van tekst, beelden of video geplaatst worden (of een combinatie). Dit past in de trend ommedewerkers naar de voorgrond te schuiven, als vertegenwoordigers van je merk.
  • Infographic: in een infographic wordt informatie in de vorm van een illustratie overgebracht, bijvoorbeeld van grafieken of lijstjes. Zoals Confucius al zei zegt een plaatje méér dan 1000 woorden, dus mensen bekijken en delen graag infographics.
  • Interview: een gesprek met bijvoorbeeld een expert wordt hierbij vastgelegd op video, audio of tekst. Vanwege het belang van tekst voor Google is het voor de vindbaarheid van je content belangrijk dat je video en audio zoveel mogelijk laat begeleiden met beschrijvende tekst.
  • Lijstjes: de ‘listicle’ is een fenomeen dat al in tijdschriften bestond (’5 manieren om je voor te bereiden op de zomer’) en dat online nog steeds goed werkt. Het is overzichtelijk en mensen hebben het idee dat ze na het lezen van een blog met een lijstje alle relevante kennis hebben vergaard.
  • Mind maps: in een mind map worden de relaties tussen concepten met lijntjes weergegeven, bijvoorbeeld tussen de invloeden op rookgedrag. Mind maps worden meestal opgesteld tijdens discussies.
  • Meme: moeilijk te definiëren, maar iedereen kent ze. Volgens Wikipedia is het een ‘concept dat zich via internet van persoon tot persoon verspreidt’, maar wellicht is het duidelijker aan de hand van de voorbeelden: meestal afbeeldingen (relatief vaak katten), vaak met grappige of wijze tekst in witte hoofdletters erop, klik hier voor voorbeelden
  • Gamification: bij dit onderwerp wordt vaak aan spelletjes gedacht, wat ook als een vorm van content kan worden gezien. De toepassing lijkt niet serieus, maar gamification heeft ook serieuze toepassingen. Denk bijvoorbeeld aan de manier waarop websites je met dashboardjes willen laten zien dat je je profiel bijna volledig hebt ingevuld.
  • Apps: dit zijn kleine programmaatjes met een specifieke toepassing (applicatie) die je op verschillende apparaten kunt gebruiken. Ze zijn vooral dankzij de iPhone populair geworden.
  • Whitepaper: een beknopt digitaal rapportje (gemiddeld zo’n 10 pagina’s) over een specifiek onderwerp. In praktijk worden ze meestal gebruikt om de gegevens van potentiële klanten te achterhalen, deze moeten ze achterlaten in ruil voor de download.
  • Vlog: een videoblog, oftewel een video waarin een ‘vlogger’ met een vaste frequentie zijn of haar beslommeringen deelt met anderen.
  • Video: geen uitleg nodig…
  • Sjablonen: sjablonen voor bijvoorbeeld Powerpoint-presentaties worden door mensen of organisaties vaak gedeeld om goodwill te kweken bij de ontvanger, dan wel om de gegevens van de ontvanger via een downloadformulier te achterhalen.
  • Survey: een enquête is natuurlijk vooral bedoeld om content uit de markt te verzamelen, zij het dat de resultaten vaak weer worden gedeeld met minimaal degenen die aan het onderzoek hebben meegedaan. Een ‘poll’ is een beknopte versie van een survey, vaak met maar één vraag en met directe feedback
  • Slideshares: Slideshare is een website waar je presentaties (Powerpoint, PDF) kunt delen met anderen. De presentaties op Slideshare doen het altijd goed in de zoekresultaten van Google, en ze blijken ook vaak te worden bekeken door potentiële klanten met een echte koopintentie. Het delen van zoveel mogelijk presentaties via Slideshare is dus ‘laaghangend fruit’: weinig moeite, veel effect.
  • Quotes: wijze citaten doen het als losse contentvorm goed op social media, en in teksten. Ze worden vaak gedeeld. Vergeet niet de bron erbij te vermelden, sommige mensen reageren erg negatief als de indruk bestaat dat de plaatser van een citaat de indruk wil wekken ook de bedenker te zijn.
  • Podcast: een audiobestand met bijvoorbeeld een interview, of een stukje radio-uitzending. Het is een populair medium in de auto of trein.
  • Onderzoeksrapport: een uitgebreide, wetenschappelijke rapportage van een uitgevoerd onderzoek. Deze plaats je om goodwill bij de ontvanger te kweken, om je ‘thought leadership’ te bewijzen en/of om de gegevens van de downloaders te achterhalen.
  • Persbericht: een (nieuws)bericht met de pers als doelgroep, die steeds vaker ook direct door de massa worden opgepikt en gelezen.
  • Foto’s: geen uitleg nodig…
  • Voorspellingen: het bewijzen van je ‘thought leadership’ is erg goed mogelijk met voorspellingen over ontwikkelingen in jouw expertise. De kans is ook klein dat iemand later nog kijkt of je voorspelling is uitgekomen.
  • ‘User generated’ content: hierbij wordt de content geproduceerd door de mensen in de markt. Denk bijvoorbeeld aan de content op Facebook.
  • Bedrijfsnieuws: nieuwsberichten met een bedrijf als afzender, meestal ook over het bedrijf
  • Timelines: een chronologisch overzicht van gebeurtenissen, vaak opgemaakt in een infographic.
  • Explanation: Een uitleg-animatie video

[optin title=”Stappenplan contentmarketing” text=”Succesvol zijn met contentmarketing start vanuit een plan. Iedereen heeft daar moeite mee. Ik help u graag.” buttontext=”Neem contact met mij op” successMessage=”Message has been submitted successfully.” errorMessage=”Failed to send your message. Please try later.” invalidEmailMessage=”Your email address does not appear valid.” image=”” border=”false” collectfirstname=”true” collectlastname=”true” collectphone=”true” collectcompany=”false”]