Checklist optimaal Linkedin Profiel
Een goed linkedIn profiel is iets dat jouw aandacht vraagt.
Er zijn namelijk een paar dingen om goed te kijken:
✅ Maak de achtergrondfoto op maat
✅ Bedenk een pakkende headline
✅ Zorg voor een nette LinkedIn url met jouw naam erin.
✅ Plaats een professionele profielfoto en geen vakantiefoto
✅ Eventueel kan je een profielvideo opnemen
✅ Zijn jouw contactgegevens compleet? Voeg zeker jouw telefoonnummer toe!
✅ Geef in jouw Bio aan welke diensten je aanbiedt
✅ Schrijf een korte duidelijke Info-tekst: Wie je bent, Wat je doet, je visie is en wat je diensten zijn,
Wat is jouw normale werkwijze? Waarom je doet wat je doet (jouw WHY). Plaats een call to action.
✅ Vul huidige en eerdere werkervaringen in met taken en resultaten
✅ maak een uitgelicht-sectie met uniek beeld, vastgepinde posts en links
✅ Doe je vrijwilligerswerk? vertel dit ook met toelichting wat en waarom
✅ Opleiding, cursussen en certificaten aanmaken
✅ Vaardigheden vermelden
✅ Zorg voor aanbevelingen: geef ze cadeau geven en vraag uitnodigingen
✅ vermeldt eventuele publicaties en projecten
✅ Welke talen spreek / schrijf je?
✅ Maak van de belangrijkste LinkedIn instellingen een backup maken en download je profiel als pdf
✅ Maak een print van jouw actuele SSI (social selling index) Wat kan je verbeteren??
Werk je graag in het buitenland of voor internationale organisaties? Vertaal jouw profiel in het Engels.
Workshop Social Media
Social media ZINVOL inzetten vanuit uw eigen marketing-/communicatiestrategie?
Leer dit tijdens de Social Media workshop!
- Hoe haal ik met social media de band aan met mijn doelgroepen?
- Kan ik door toepassing van social media mijn verkoopkansen vergroten?
- Welke media kies ik dan?
- Welke content communicéért en is relevant voor mijn doelgroepen?
- Ennuh … hoe bewaak ik de tijdsinvestering?
Deze vragen staan centraal in de workshop over social media.
Want u leert deze media bewust toe te passen in het belang van uw organisatie.
Social media workshop
Deze is uitstekend geschikt als inhaal- en bijspijkermoment.
U bent het jaar rond druk bezig in uw eigen vak.
Nu maakt u even tijd vrij om eindelijk een marketing- of communicatievraagstuk op te pakken!
Dit doet u in het inspirerende gezelschap van andere cursisten.
Meld u aan en blijf op de hoogte van de data en mogelijkheden.
Nuchtere benadering
Deze workshop verbindt social media met uw eigen organisatiestrategie.
Op een nuchtere manier. Social media zijn belangrijk, maar niets meer of minder dan een middel.
Onderwerpen
Als deelnemer krijgt u een presentatie, doet u oefeningen en bespreekt u samen met andere cursisten uw vragen en visies.
Aan bod komen:
- LinkedIn, Twitter, Facebook en blogs als instrument in uw marketing- en communicatiestrategie
- toegankelijk en activerend schrijven op het web
- social media en uw agenda
- uw vragen en visies
- beoordelen van uitingen op social media door derden om betere beslissingen te kunnen nemen
Uw voorkennis
De workshop is bedoeld voor u, als u wel eens werkt met minimaal een van de volgende media: LinkedIn, Twitter, Facebook, en/of u schrijft wel eens een blog of internettekst.
Technische aanwijzingen (hoe maak ik een profiel aan, waar zit welke knop) komen namelijk niet aan bod.
Wij vermijden dus, dat u die ‘basics’ opnieuw krijgt.
Ook dit maakt deze workshop de ándere workshop over social media.
Ooit begonnen, hoe verder?
Ooit enthousiast begonnen met social media. Maar hoe verder?
U wilt weten of u er meer kunt uithalen voor uw organisatie.
Benut de gelegenheid en schrijf u in via het aanmeldformulier!
Inschrijving en kosten
Inschrijving: via contactformulier
Geef dit door en u ontvangt bericht als er weer een sessie is!
De kosten zijn afhankelijk van het aantal deelnemers.
De Social media workshop is een initiatief van
AdFontes Communicatie i.s.m. Silvatica Marketing.
Anonieme uitnodiging via LinkedIn
Herkent u dit:
Wordt lid van mijn netwerk op LinkedIn,
<naam> heeft aangegeven dat u een <relatie> bent.
I’d like to add you to my professional network on LinkedIn.
<naam>
Wie is dat eigenlijk? en waarom zou ik met hem moeten linken?
Stelt u zichzelf ook wel eens die vragen?
Dit is zoals ik ermee omga.
1) Als ik de persoon niet ken accepteer ik de uitnodiging niet.
2) Als ik de persoon via via wel kan, maar nog nooit ontmoet heb, stuur ik de vraag terug waarom ik met hem/haar zou linken. Meestal hoor ik niets meer terug.
3) Als het iemand is die ik ken is de kans groot dat ik hem accepteer. Maar toch knaagt er nog iets..
Meestal ontvangt die persoon dan nog een berichtje van mij met een aanbod waarmee ik hem/haar zou kunnen helpen en een verzoek of hij /zij ook wil helpen met xxx.
Hoe moet je dan iemand uitnodigen?
1. Stuur NOOIT de standaard uitnodiging. Dat is zo lui en onpersoonlijk!
Maak er een persoonlijk bericht van en vermeld waarom je graag met iemand wilt linken.
2. Onderhoudt de relatie! Stuur na een half jaar nog eens een berichtje met de vraag of je hem/haar ergens mee kunt helpen en vermeld ook steeds jouw hulpvraag.
3. Nodig zelf gericht mensen uit die je kunnen helpen met jouw doelstelling.
Op deze manier gaat LinkedIn ook voor jouw werken.
Meer weten wat je allemaal met LinkedIn kan doen?
Neem contact met mij op voor een korte training.