• +31 06 132 74 810
  • ton.kemp@silvatica-marketing.nl

Tagarchief SEO

Zelf aan de slag met SEO

SEO vriendelijke teksten schijven

In deze blog leg ik je uit hoe je moet schrijven voor SEO, wat SEO teksten zijn en hoe je de SEO-elementen op je webpagina plaatst.

SEO voor appels

Hoe word ik goed gevonden in Google?

Het wordt me nog geregeld gevraagd (ondanks dat mijn focus op de totale klantreis ligt);

“Weet jij hoe ik meer bezoekers op mijn website krijg?” en “Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn website beter gevonden wordt in Google?”

Het antwoord daarop is redelijk simpel.
Zorg dat je website de informatie weergeeft waar je op gevonden wilt worden. Stel je bent een appelboer:
– dan schrijf je artikelen over de appels die je verkoopt
– schrijf wat je doet, verkoop je ze of teel je ze ook
– Maar vooral schrijf je wat jouw appelkopers ermee kunnen doen.

Deel je appelpassie en Google zal jou delen.
Maar, let op:
– als er 20 appelboeren zijn moet je specifieker worden. Je moet dan meer schrijven over wat jou onderscheid van de andere appelboeren.

Schrijf dan welke onderscheidende aspecten van jouw appels jou onderscheid van alle andere appelboeren.

Wat moet ik dan met SEO?
Als je nuttige teksten hebt, met voldoende informatie kan dat geoptimaliseerd worden. Maar begin als eerste met teksten!! Kun je geen teksten bedenken? Weet je niets over je product of dienst te vertellen?
Zijn appels dan wel je passie?? Google dan bezoekers terecht doorverwijzen naar een site met meer informatie.

Informatie is de sleutel om beter gevonden te worden in Google.
Heb je eenmaal informatie, ga dan aan de slag met het delen van je informatie bijvoorbeeld via Social media en andere websites.
Links naar jouw website (de zogenaamde backlinks) vergroten de waarde van je website in de zoekpositie van Google.

Schrijf informatie voor verschillende klanten.
Sommige klanten willen geïnspireerd worden met recepten, andere willen weten waar ze de juiste appels kunnen kopen. Weer anderen willen hun positieve ervaring delen. Al deze kopers hebben een verschillend verhaal nodig. Allemaal tekst waar jij voor moet zorgen op jouw appeltjes website, maar ook in de winkel zelf. (online en offline)

Meer weten hoe je dit structureel aanpakt?
Neem contact op met ViatriX marketing en communicatie

Goed gevonden worden in Google

Beter gevonden worden in Google

Klanten zijn niet op zoek naar jouw product maar zoeken een oplossing voor hun probleem!

Niemand zit op jouw reclame te wachten, maar naar jouw kennis wordt elke dag gezocht!

Tips om beter gevonden te worden in Google.

Natuurlijk wil je dat jouw website beter wodt gevinden in Google. Maar hoe doe je dat?

1. Waardevolle informatie

Een relevante, gestructureerde tekst die lekker leest wordt erg gewaardeerd door Google. Verdeel grotere onderwerpen over meerdere artikelen. Structureer de inhoud door gebruik van alinea’s met kopjes. Waar moet je dan over schrijven? Begin met luisteren naar jouw klant. Welke vragen stelt hij? Begin met daar antwoord op te geven. Elk bericht heeft ca 300 woorden en een relevante afbeelding.

2. Juiste zoektermen

Ga na welke zoektermen jouw klanten gebruiken en verwerk deze termen in een pagina of bericht. Ideaal is één zoekterm (of combi van twee woorden) per pagina of bericht. Gebruik een keywordtool en registreer welke zoekopdrachten jouw klanten geven op jouw website. Is jouw website met WordPress gemaakt? Gebruik dan de plugin “WordPress SEO by Yoast” om je hierbij te helpen.

3. Gebruik een zoekmachine vriendelijke url

Een zoekmachine vriendelijke url (=adres van de pagina) bevat de zoekterm van die pagina.

4. Maak leesbare meta-descriptions

Een duidelijke meta-description vertelt de bezoeker welke informatie hij gaat vinden als je doorklikt. Verleidt je bezoeker…

5. Interne en externe links

Maak interne tekstlinks naar relevante informatie op jouw eigen website.
Zorg voor links naar jouw website door relevante content op andere platforms.
Bijvoorbeeld social media (Facebook, Instagram, Pinterest), blogplatforms of videoplatforms.

6. Zorg voor interactie

Interactieve sites scoren beter. Zorg dat bezoekers jouw informatie kunnen delen via social media of kunnen reageren. Ook reviews scoren goed. Ga jezelf maar na. Je leest ze toch even… Google ziet ze ook en waardeert dat.

7. Wees geen eiland

Zorg ervoor dat jouw website geen eenzaam eiland is met gedateerde informatie.
Vul regelmatig informatie toe. En deel informatie waar jouw klanten iets aan hebben.

8. Werk met het model van “De klantreis”
Klanten vinden jou door aanbieden van juiste informatie in juiste fase.

sustainalize website

Nieuwe website voor Duurzaam Sustainalize

sustainalize website

Een complete vernieuwing van de website voor Sustainalize gaat dit bedrijf beter en professioneel op de kaart zetten bij de Fortune 500!
Het project bestaat uit de volgende onderdelen:
* Hosting
* Responsive website in 3 talen (NL/ENG/FRS)
* SEO en tekstredactie
* Koppeling met Google Analytics
* Instructie “Werken met WordPress”

Bekijk de website: www.sustainalize.nl

 

Vervuiling van Google Analytics door Spam

Heeft u er ook zo’n last van? Van die websites die uw Google Analytics statistieken vervuilen met ultra korte bezoekjes. Dit staat bekend als “Referral spam”. De bedoeling is u nieuwsgierig te maken naar de afzender…. en dat is dan weer een bezoekje aan een malafide website.

Gelukkig is hier een oplossing voor.
Google biedt een filter aan die u kunt importeren in uw Analytics overzicht. Daarmee worden met terugwerkende kracht de meeste van die vervelende websites weggefilterd.

Hoe werkt het?
1. Zorg ervoor dat u bent ingelogd met uw Google account dat gekoppeld is aan uw Analytics.
2. Ga naar deze webpagina van Google
3. Klik op het “IMPORT” knopje.
4. U krijgt de vraag of u dit segment filter op één of meerdere account wilt toepassen.
5. Klik op OK en dat is het!

Het filter wordt regelmatig aangepast, omdat er steeds nieuwe url’s verzonnen worden.
Door dit filter regelmatig te importeren, bijvoorbeeld 4 keer per jaar blijven uw statistieken zo schoon mogelijk.

Google analytics referral spam

pinterest-logo

Waarom zou je Pinterest gebruiken?

Heb je een winkel en/of een webwinkel? Dan ben je op zoek naar nieuwe klanten.
Social media inzetten als communicatiemiddel is een goede mogelijkheid.
In dit artikel ga ik in op de mogelijkheden van Pinterest.

Nieuwe Website gewoonbijzonder.net

Nieuwe website voor GewoonBijzonder

Gewoonbijzonder is geen gewoon, maar een bijzonder bedrijf. Marion Klein Nagelvoort is als orthopedagoog actief met begeleiding van kinderen en jongeren bij dyslexie en hoogbegaafdheid. De vorige site was nog in HTML en was aan vernieuwing toe.
Met deze site kan ze weer vooruit! Goede presentatie en goed gevonden worden in Google.

Goed gevonden worden in Google

Extra opvallen bij Google

Zou jij graag willen dat jouw webpagina’s extra zouden opvallen in de zoekresultaten van Google?
En dat veel meer mensen op jouw links in Google zouden klikken dan op de andere links? Klinkt dit als verkooppraatjes van een louche zoekmachine ‘expert’? Nee hoor. Het kan echt en je hebt er geen dure specialisten voor nodig. Lees verder hoe ik je hiermee kan helpen.

Waar zou jij op klikken?

Stel je zoekt een recept voor appeltaart in Google en dit is het zoekresultaat:

Appeltaart zoekresultaat Google

Op welke link zou je het eerste klikken denk je?
Waarschijnlijk die met de smakelijke foto van een appeltaart en die vier mooie, gele sterren toch?

En stel je zou vervolgens de extra pondjes van die appeltaart er weer af willen lopen en je zoekt op ‘afvallen en hardlopen’. Het zoekresultaat ziet er zo uit:

Afvallen en hardlopen zoekresultaat Google

Op welke link zou je nu het eerste klikken, denk je?
Juist: die met het lachende gezicht van Silvia Jansen toch?

Rich snippets gebruiken

De reden dat deze twee zoekresultaten er zo mooi uitspringen is dat ze gebruik hebben gemaakt van zogenaamde ‘rich snippets’ in de html-code van hun website. Dat is helemaal niet zo moeilijk. Maar je moet er wel even de moeite voor doen.
Wil je weten hoe je dat voor jouw site regelt? Neem dan contact met mij op.

Meer bezoekers

Door die rich snippets te gebruiken, vergroot je de ‘click through rate’ (CTR) in de zoekresultaten van Google. En daarmee indirect ook weer je positie in die zoekresultaten. Dus het mes snijdt aan twee kanten.

Kers op de taart

Rich snippets zijn een aanvulling op de al bestaande <meta tags>. Ze zijn zichtbaar als de extra stukjes informatie bij de zoekresultaten. Zie ze als de kers op de taart waardoor een vermelding in de zoekresultaten extra opvalt. Je krijgt die extra aandacht door een beetje extra code toe te voegen aan je webpagina’s.

Andere -meer relevante- resultaten in Google

Het gebruik van rich snippets en Schema.org heeft voor de toekomst nog meer gevolgen waarvan je je als website-eigenaar bewust moet zijn. Google streeft er namelijk naar om – naarmate de zoekmachine meer ‘begrijpt’ van de zoekresultaten – deze steeds meer direct als makkelijk aan te klikken data te tonen.
Daarvoor heeft Google de Knowledge Graph (Kenniskaart in het Nederlands) ontwikkeld. Je kunt de Google Knowledge graph al in werking zien als je bijvoorbeeld zoekt op een beroemdheid. Een samenvatting van de informatie over de gezochte beroemdheid staat dan al gelijk in een informatiebox rechts naast de zoekresultaten. Zie het voorbeeld hieronder bij de zoekterm op ‘koningin Maxima’.

Koningin Maxima Knowledge Graph

Google Now voor smartphones

De Kowledge Graph is ook het fundament onder de nieuwe dienst Google Now voor Android en iPhone gebruikers. Deze dienst maakt gebruik van de Knowledge Graph en bijvoorbeeld de GPS van je telefoon om voor jou de vraag te beantwoorden “Hoe ver is het van hier naar de dichtsbijzijnde Albert Heijn?” Dit betekent onder anderen dat de inhoud van jouw website bijvoorbeeld steeds vaker als gesproken tekst zal worden weergegeven. Ook daarom is het belangrijk om je website van rich snippets te voorzien. De kans dat je website dan in dergelijke zeer relevante zoekresultaten verschijnt, wordt daarmee een stuk groter.

Aan de slag

De implementatie van rich snippets in je website is vrij eenvoudig te doen. Neem contact met mij op om dit te regelen

Bron: Emerce 26 juli 2013

Bloggen? Ga eerst digitaal netwerken

Betere branding met blogs

Bloggen kan renderen. ‘Uhh …? Het kost tijd en levert niks op’, denkt u als drukbezette directeur of professional. Ik geef u tips om blogs voor u te laten werken.

Tip 1: doe eerst iets anders! Ga eens echt digitaal netwerken.

Creëer buzz
Bloggen heeft zin als uw merk al goed zichtbaar is op het web. Eerst creëert u buzz rond uw merk met bijvoorbeeld social media. Zo krijgt u volgers, fans, ambassadeurs die nodig zijn voor een goede reputatie.

Daarna pas doet u de aanzienlijke investering in tijd en creativiteit die voor bloggen nodig is. Uw volgers maken die investering meer dan goed!

Ga digitaal netwerken
Digitaal netwerken is nummer twee in effectiviteit als het gaat om het creëren en onderhouden van relaties. Nummer één is trouwens persoonlijk netwerken, in levende lijve zal ik maar zeggen.

Digitaal netwerken, ofwel het toepassen van social media, vraagt u om drie rollen te vervullen. U bent namens uw merk luisteraar, ontvanger en zender. Net als bij een geslaagd netwerkgesprek in de pauze van een congres.

Inloopmattenervaring
Pure zenders op het web zie ik te vaak, u ook? Ik denk aan een verkoper van inloopmatten voor stallen, die ik tegenkwam tijdens een borrel, in het tijdperk vóór social media. Hij bleef vele minuten praten over zijn fantastische product, dat mij matig interesseerde. Totdat ik de moed had zijn monoloog in te wisselen voor een boeiende uitwisseling met iemand anders.

De inloopmattenervaring leerde mij: nóóit monologen houden! Een ontmoeting is interactief. En dat geldt ook op het web.


Tool, geen doel
Persoonlijk en interactief, dat is digitaal netwerken. Net als een business borrel. Ook social media zijn een tool, geen doel. Maar wel stukken efficiënter dan die borrel.

Ga digitaal netwerken, trek volgers aan en boei ze. Draag uw merkpersoonlijkheid uit. U wilt uw volgers immers verbinden met uw merk. Die verbinding kunt u vervolgens versterken met een blog. Een goed geschreven blog heeft het hoogwaardige niveau van treffend digitaal netwerken.

Uw ervaring?
Ga eerst serieus digitaal netwerken voor een goede online reputatie. Investeer dan pas in blogs. Dat is mijn tip over bloggen. Denk u er anders over? Ik laat me graag op nieuwe ideeën brengen!