• +31 06 132 74 810
  • ton.kemp@silvatica-marketing.nl

Tagarchief Social media

pinterest-logo

Waarom zou je Pinterest gebruiken?

Heb je een winkel en/of een webwinkel? Dan ben je op zoek naar nieuwe klanten.
Social media inzetten als communicatiemiddel is een goede mogelijkheid.
In dit artikel ga ik in op de mogelijkheden van Pinterest.

Twitter-Card

Nieuw bij Twitter

Twitter blijft bezig met het verbeteren van de dienst.
Recente interessante aanpassingen zijn o.a.:

Twitter statistieken
Het analyse programma van Twitter biedt u informatieve overzichten over uw tweets.
Twitterbereik laat zien hoe vaak uw tweet gelezen is.
Volgers geeft u informatie over uw volgers en hun interesses.

Twitterkaarten
Met deze functie kunt u meer interactiviteit oproepen met uw tweets door deze te voorzien van een afbeelding en actieknop.
Die knop kan een directe link naar uw websitepagina of productaanbod in uw webshop bevatten.

Aan de slag
Wilt u ook met Twitter analyse of Twitterkaarten aan de slag?
Neem contact met mij op en ik help u verder!
Twitter-Card

Workshop Social Media

Social media ZINVOL inzetten vanuit uw eigen marketing-/communicatiestrategie?
Leer dit tijdens de Social Media workshop!

  • Hoe haal ik met social media de band aan met mijn doelgroepen?
  • Kan ik door toepassing van social media mijn verkoopkansen vergroten?
  • Welke media kies ik dan?
  • Welke content communicéért en is relevant voor mijn doelgroepen?
  • Ennuh … hoe bewaak ik de tijdsinvestering?

Deze vragen staan centraal in de workshop over social media.
Want u leert deze media bewust toe te passen in het belang van uw organisatie.

Social media workshop
Deze is uitstekend geschikt als inhaal- en bijspijkermoment.
U bent het jaar rond druk bezig in uw eigen vak.
Nu maakt u even tijd vrij om eindelijk een marketing- of communicatievraagstuk op te pakken!
Dit doet u in het inspirerende gezelschap van andere cursisten.
Meld u aan en blijf op de hoogte van de data en mogelijkheden.

Nuchtere benadering
Deze workshop verbindt social media met uw eigen organisatiestrategie.
Op een nuchtere manier. Social media zijn belangrijk, maar niets meer of minder dan een middel.

Onderwerpen
Als deelnemer krijgt u een presentatie, doet u oefeningen en bespreekt u samen met andere cursisten uw vragen en visies.
Aan bod komen:

  • LinkedIn, Twitter, Facebook en blogs als instrument in uw marketing- en communicatiestrategie
  • toegankelijk en activerend schrijven op het web
  • social media en uw agenda
  • uw vragen en visies
  • beoordelen van uitingen op social media door derden om betere beslissingen te kunnen nemen

Uw voorkennis
De workshop is bedoeld voor u, als u wel eens werkt met minimaal een van de volgende media: LinkedIn, Twitter, Facebook, en/of u schrijft wel eens een blog of internettekst.
Technische aanwijzingen (hoe maak ik een profiel aan, waar zit welke knop) komen namelijk niet aan bod.
Wij vermijden dus, dat u die ‘basics’ opnieuw krijgt.
Ook dit maakt deze workshop de ándere workshop over social media.

Ooit begonnen, hoe verder?
Ooit enthousiast begonnen met social media. Maar hoe verder?
U wilt weten of u er meer kunt uithalen voor uw organisatie.
Benut de gelegenheid en schrijf u in via het aanmeldformulier!

Inschrijving en kosten
Inschrijving: via contactformulier
Geef dit door en u ontvangt bericht als er weer een sessie is!
De kosten zijn afhankelijk van het aantal deelnemers.

De Social media  workshop is een initiatief van
AdFontes Communicatie i.s.m. Silvatica Marketing. 

Anonieme uitnodiging via LinkedIn

 

Herkent u dit:

Wordt lid van mijn netwerk op LinkedIn,
<naam> heeft aangegeven dat u een <relatie> bent.
I’d like to add you to my professional network on LinkedIn.
<naam>

Wie is dat eigenlijk? en waarom zou ik met hem moeten linken?
Stelt u zichzelf ook wel eens die vragen?

Dit is zoals ik ermee omga.
1) Als ik de persoon niet ken accepteer ik de uitnodiging niet.
2) Als ik de persoon via via wel kan, maar nog nooit ontmoet heb, stuur ik de vraag terug waarom ik met hem/haar zou linken. Meestal hoor ik niets meer terug.
3) Als het iemand is die ik ken is de kans groot dat ik hem accepteer. Maar toch knaagt er nog iets..
Meestal ontvangt die persoon dan nog een berichtje van mij met een aanbod waarmee ik hem/haar zou kunnen helpen en een verzoek of hij /zij ook wil helpen met xxx.

Hoe moet je dan iemand uitnodigen?
1. Stuur NOOIT de standaard uitnodiging. Dat is zo lui en onpersoonlijk!
Maak er een persoonlijk bericht van en vermeld waarom je graag met iemand wilt linken.
2. Onderhoudt de relatie! Stuur na een half jaar nog eens een berichtje met de vraag of je hem/haar ergens mee kunt helpen en vermeld ook steeds jouw hulpvraag.
3. Nodig zelf gericht mensen uit die je kunnen helpen met jouw doelstelling.

Op deze manier gaat LinkedIn ook voor jouw werken.

Meer weten wat je allemaal met LinkedIn kan doen?
Neem contact met mij op voor een korte training.

Bloggen? Ga eerst digitaal netwerken

Betere branding met blogs

Bloggen kan renderen. ‘Uhh …? Het kost tijd en levert niks op’, denkt u als drukbezette directeur of professional. Ik geef u tips om blogs voor u te laten werken.

Tip 1: doe eerst iets anders! Ga eens echt digitaal netwerken.

Creëer buzz
Bloggen heeft zin als uw merk al goed zichtbaar is op het web. Eerst creëert u buzz rond uw merk met bijvoorbeeld social media. Zo krijgt u volgers, fans, ambassadeurs die nodig zijn voor een goede reputatie.

Daarna pas doet u de aanzienlijke investering in tijd en creativiteit die voor bloggen nodig is. Uw volgers maken die investering meer dan goed!

Ga digitaal netwerken
Digitaal netwerken is nummer twee in effectiviteit als het gaat om het creëren en onderhouden van relaties. Nummer één is trouwens persoonlijk netwerken, in levende lijve zal ik maar zeggen.

Digitaal netwerken, ofwel het toepassen van social media, vraagt u om drie rollen te vervullen. U bent namens uw merk luisteraar, ontvanger en zender. Net als bij een geslaagd netwerkgesprek in de pauze van een congres.

Inloopmattenervaring
Pure zenders op het web zie ik te vaak, u ook? Ik denk aan een verkoper van inloopmatten voor stallen, die ik tegenkwam tijdens een borrel, in het tijdperk vóór social media. Hij bleef vele minuten praten over zijn fantastische product, dat mij matig interesseerde. Totdat ik de moed had zijn monoloog in te wisselen voor een boeiende uitwisseling met iemand anders.

De inloopmattenervaring leerde mij: nóóit monologen houden! Een ontmoeting is interactief. En dat geldt ook op het web.


Tool, geen doel
Persoonlijk en interactief, dat is digitaal netwerken. Net als een business borrel. Ook social media zijn een tool, geen doel. Maar wel stukken efficiënter dan die borrel.

Ga digitaal netwerken, trek volgers aan en boei ze. Draag uw merkpersoonlijkheid uit. U wilt uw volgers immers verbinden met uw merk. Die verbinding kunt u vervolgens versterken met een blog. Een goed geschreven blog heeft het hoogwaardige niveau van treffend digitaal netwerken.

Uw ervaring?
Ga eerst serieus digitaal netwerken voor een goede online reputatie. Investeer dan pas in blogs. Dat is mijn tip over bloggen. Denk u er anders over? Ik laat me graag op nieuwe ideeën brengen!