Succesvolle e-mail marketing
Overweldigd door alle aandacht voor social media zou je haast vergeten dat er een communicatiemiddel is dat alles heeft overleefd. E-mail! E-mail is een van de meest effectieve communicatiemiddelen. Hoe je dat slim en effectief kunt inzetten leest u hieronder…
Iedereen heeft e-mail!
Uit diverse studies blijkt dat van alle manieren waarop we met elkaar communiceren, heel veel mensen er de voorkeur aan geven om berichten via e-mail te ontvangen. Facebook, Twitter en LinkedIn krijgen in deze studies een voorkeur van respectievelijk 4%, 1% en 0% opleverden.
Dit betekent dat u met social media het grote publiek kunt benaderen, maar dat het niet per definitie het juiste middel is om tot werkelijke communicatie en verkoop te komen.
De 3 meest belangrijke redenen waarom e-mail ook in uw strategie meer aandacht moet krijgen zijn
1. De adressen zijn van u, het zijn uw relaties, uw gegevens
2. Mensen bekijken hun E-mail beter en vaker dan social media
3. Iedereen heeft een e-mail adres, lang niet iedereen is actief met social media
Hoe maakt u dan een succesvolle E-mail marketing campagne?
Wees zorgvuldig in het verzamelen van de adressen.
Noteer naam en e-mail adres en combineer dit met andere gegevens zoals orders uit het verleden en maak zo een profiel. Het doel is e-mails met voor jouw klant zo veel mogelijk relevante informatie te sturen.
Maak visueel aantrekkelijke e-mailings met de volgende elementen:
- E-mails met html- opmaak en tekst omdat niet iedereen de e-mail met afbeeldingen opent. (denk o.a. aan snippet en alt- tekst bij afbeeldingen);
- Veel rustig beeldmateriaal, weinig tekst en makkelijk te lezen;
- Gebruik voor tekst bij voorkeur rijtjes met 3 à 4 “bullets”;
- Gebruik (rustige) kleuren. Dit geeft extra attentie in de inbox;
- Met jouw Call-to-Action geef je duidelijk aan wat je van de lezers vraagt;
- Voeg social share buttons toe met toelichting waarom het leuk is om te liken/volgen;
- Vermeldt een duidelijke afzender dmv logo bovenin en contactgegevens onderin;
- Als laatste is een uitschrijflink verplicht;
Kan ik u helpen?
Bekijk de voorbeelden in mijn Portfolio en neem contact met mij op.