• +31 06 132 74 810
  • ton.kemp@silvatica-marketing.nl

Succesvolle e-mail marketing

Succesvolle e-mail marketing

emailing
Overweldigd door alle aandacht voor social media zou je haast vergeten dat er een communicatiemiddel is dat alles heeft overleefd. E-mail! E-mail is een van de meest effectieve communicatiemiddelen. Hoe je dat slim en effectief kunt inzetten leest u hieronder…

Iedereen heeft e-mail!
Uit diverse studies blijkt dat van alle manieren waarop we met elkaar communiceren, heel veel mensen er de voorkeur aan geven om berichten via e-mail te ontvangen. Facebook, Twitter en LinkedIn krijgen in deze studies een voorkeur van respectievelijk 4%, 1% en 0% opleverden.

Dit betekent dat u met social media het grote publiek kunt benaderen, maar dat het niet per definitie het juiste middel is om tot werkelijke communicatie en verkoop te komen.

De 3 meest belangrijke redenen waarom e-mail ook in uw strategie meer aandacht moet krijgen zijn

1. De adressen zijn van u, het zijn uw relaties, uw gegevens
2. Mensen bekijken hun E-mail beter en vaker dan social media
3. Iedereen heeft een e-mail adres, lang niet iedereen is actief met social media

Hoe maakt u dan een succesvolle E-mail marketing campagne?

Wees zorgvuldig in het verzamelen van de adressen.
Noteer naam en e-mail adres en combineer dit met andere gegevens zoals orders uit het verleden en maak zo een profiel. Het doel is e-mails met voor jouw klant zo veel mogelijk relevante informatie te sturen.

Maak visueel aantrekkelijke e-mailings met de volgende elementen:

  • E-mails met html- opmaak en tekst omdat niet iedereen de e-mail met afbeeldingen opent. (denk o.a. aan snippet en alt- tekst bij afbeeldingen);
  • Veel rustig beeldmateriaal, weinig tekst en makkelijk te lezen;
  • Gebruik voor tekst bij voorkeur rijtjes met 3 à 4 “bullets”;
  • Gebruik (rustige) kleuren. Dit geeft extra attentie in de inbox;
  • Met jouw Call-to-Action geef je duidelijk aan wat je van de lezers vraagt;
  • Voeg social share buttons toe met toelichting waarom het leuk is om te liken/volgen;
  • Vermeldt een duidelijke afzender dmv logo bovenin en contactgegevens onderin;
  • Als laatste is een uitschrijflink verplicht;


Kan ik u helpen?

Bekijk de voorbeelden in mijn Portfolio en neem contact met mij op.

 

Ton Kemp
Ton Kemp

Customer journey manager met passie voor internet. Combineert strategisch denken met pragmatische aanpak. Als docent marketing ook actief op Avans Hogeschool | 06 132 74 810| Ton.Kemp@ViatriX.nl