De klantreis of Customer Journey zijn alle ervaringen van een een klant tijdens het oriënteren, kopen en gebruiken van uw product of dienst. Een goed ontworpen klantreis levert een positieve ervaring bij uw klant op. Hij krijgt het gevoel dat hij beter wordt geholpen. Dit resulteert in meer omzet en trouwere klanten.
Het positieve effect inzicht in de klantreis
Het grootste voordeel van de klantreis als methode is dat u hiermee de ervaring van uw klant in beeld brengt over alle beschikbare ‘touchpoints’ (social media, internet, telefoon, winkel, marketingcommunicatie, HRM etc.).
Zicht op de klantreis geeft u structuur en richting bij uw marketingbeslissingen
Het biedt inzicht, handelingsperspectief en structuur bij u en uw medewerkers
-Waardoor
Minder stress (u weet immers wanneer wat moet doen)
-waardoor
Grotere efficiency (u weet immers waarom u wat moet doen)
-waardoor
Groter rendement met zelfde of kleinere investering
-Waardoor
Grotere mogelijkheden voor verdere investeringen en groei …
Resultaat klantreistraject
- Een positievere beleving bij uw klanten
- Hogere conversie in het verkoopproces
- Meer efficiency in de processen. u waat waarom u dingen wel of niet doet.
- Meer klantfocus in de totale organisatie
Wilt u geïnspireerd worden?
Gaat u mee op reis?
Neem contact op met Silvatica Marketing voor een gesprek dat je inzicht geven in de reis van jouw klanten en hoe je kunt bouwen aan fijne klantrelaties.