Ken de reis van uw klant


De klantreis of Customer Journey zijn alle ervaringen van een een klant tijdens het oriënteren, kopen en gebruiken van uw product of dienst. Een goed ontworpen klantreis levert een positieve ervaring bij uw klant op. Hij krijgt het gevoel dat hij beter wordt geholpen. Dit resulteert in meer omzet en trouwere klanten.

Het positieve effect inzicht in de klantreis

Het grootste voordeel van de klantreis als methode is dat u hiermee de ervaring van uw klant in beeld brengt over alle beschikbare ‘touchpoints’ (social media, internet, telefoon, winkel, marketingcommunicatie, HRM etc.).

inbound-afbeelding-silvatica-marketing

 

Zicht op de klantreis geeft u structuur en richting bij uw marketingbeslissingen

Het biedt inzicht, handelingsperspectief en structuur bij u en uw medewerkers

-Waardoor

Minder stress   (u weet immers wanneer wat moet doen)

-waardoor

Grotere efficiency  (u weet immers waarom u wat moet doen)

-waardoor

Groter rendement met zelfde of kleinere investering

-Waardoor

Grotere mogelijkheden voor verdere investeringen en groei …

Resultaat klantreistraject

  • Een positievere beleving bij uw klanten
  • Hogere conversie in het verkoopproces
  • Meer efficiency in de processen. u waat waarom u dingen wel of niet doet.
  • Meer klantfocus in de totale organisatie

Wilt u geïnspireerd worden?

Gaat u mee op reis?
Ga mee met de verkenningstocht en ontvang gratis 6 inspirerende emails die je inzicht geven in de reis van jouw klanten.

klentreis of Customer Journey

Verder lezen kan ook op deze pagina met Tips over goed gevonden worden door Google