• +31 06 132 74 810
  • ton.kemp@silvatica-marketing.nl

Typische klantgroepen

Silvatica marketing werkt voor retailers en mkb bedrijven.

De meest gestelde vraag die klanten mij stellen is:
Wat moet ik doen om meer klanten te vinden?

Door het veranderde kijk- en koopgedrag van klanten dient u als ondernemer ook te veranderen.
Wat u dan precies moet doen is afhankelijk van uw type bedrijf en uw eigen doelstelling.

Online marketing voor retailers (b2c)

Retailers worden geconfronteerd met een transparante markt. De macht ligt bij de consument. Die ziet op zijn mobiel waar de producten die u aanbiedt nog meer te koop zijn en voor welke prijs. De consument beslist van welk kanaal hij op dat moment gebruik wil maken. Voelen en passen en direct kopen in een winkel, of online kiezen uit een oneindig groot assortiment en laten bezorgen. Uw klant beslist!

Concureren op prijs of kwaliteit?  
Als ondernemer dient u uw dienstverlening te optimaliseren rond klantbeleving en klantrelaties. Ken uw klanten en weet hoe u ze aan u kunt binden met service en juiste adviezen. Concurreren op prijs is zeker niet de goede weg. Dat verliest u van de grote ketens.

U dient te zorgen voor BIIC”.
BIC staat voor:

  • Beleving, (in uw winkel en op uw website)
  • Innovatie (maak gebruik van de nieuwe mogelijkheden)
  • Inspiratie (probeer klanten te verleiden)
  • Comfort (biedt meerwaarde voor uw klant).

Neem contact met mij op. 
Ik help u met het bedenken en uitvoeren van een jaarplan waarmee u uw klanten boeit en bindt. Door gebruik te maken van slimme hulpmiddelen kost het weinig tijd en gaan klanten u vinden.  

 

Online marketing voor bedrijven (b2b)

Voor bedrijven speelt die transparantie van de markt minder, maar de vraag is het zelfde: “Hoe vindt u meer klanten?”
Eigenlijk is dat “Hoe vinden mijn potentiele klanten mij?”

Online marketing scan
Met een online marketing scan kijk ik op een gestructureerde manier naar uw huidige online presentatie.

  • Wordt uw website goed gevonden?
  • Overtuigt uw website?
  • Welke internetmiddelen zet u in om klanten te vinden?
  • En hoe effectief doet u dit?
  • Maakt u goed gebruik van Social media?

Op basis van deze scan komen er aanbevelingen en verbeterpunten.

Neem contact met mij op voor een vrijblijvende online marketing scan.