• +31 06 132 74 810
  • ton.kemp@silvatica-marketing.nl

Meldenswaardig

  • Lead generatie: Welke prospects moet je bewerken?
    In de marketing theorie van lead generatie (het “binnenhalen” van klanten) is Demand Generation een belangrijke ontwikkeling. Bij Demand Generation gaat het om klanten voor jouw merk te interesseren, zodat jij op hun short list staat zodra ze “in de markt” zijn voor een aanschaf van product of dienst overwegen. Dus focus op de eerste fasen van de Buyer journey.
  • Contentstrategie 2025: Wat werkt momenteel op Facebook?
    Heb je moeite om je content zichtbaar te maken op Facebook? Vraag je je af hoe het algoritme van Meta werkt en zich ontwikkeld? Ontdek in dit bericht de contentformaten, poststrategieën en engagementtechnieken die vandaag de dag zorgen voor organisch bereik op Facebook.
  • Marketing wordt steeds leuker!
    Met Ai wordt marketing steeds leuker. Wat betekend dat voor jou? Je hebt een multiplatform contentstrategie nodig!
  • Christ Coolen over marketing psychologie toepassen op LinkedIn
    In het ‘Leukste boekje over marketingpsychologie’ van Christ Coolen kwam ik 9 ideeën tegen die helpen je marketingcommunicatie via linkedIn te versterken. Want, zoals Christ het mooi zegt:Tips kun je pas goed implementeren als je een samenhangend raamwerk van ideeën en overtuigingen over marketing hebt.Hieronder enkele tips hoe je jouw communicatie via Linkedin kunt versterken.Lees… Lees meer: Christ Coolen over marketing psychologie toepassen op LinkedIn
  • De Voordelen van een eigen datakluis
    Het gebruik van een datakluis met open source software van Nextcloud biedt tal van voordelen, van verhoogde veiligheid en privacy tot kostenefficiëntie en flexibiliteit.
  • Redenen om voor Joomla te kiezen voor je volgende project
    Denk je aan het upgraden of vernieuwen van je website? Deze kennis kan je helpen een keuze te maken. Ik probeer uit te leggen waarom Joomla misschien wel de beste CMS keuze is voor je nieuwe website.
  • Voorjaarsschoonmaak van je website
    Het is belangrijk om je website op te ruimen. Door je website een grote schoonmaak te geven, bespaar je schijfruimte op de hosting-server, verklein je de back-up opslag en zorg je ervoor dat je website sneller wordt.
  • RFM-analyse: Vindt jouw ideale B2B klant!
    In de wereld van B2B marketing is focus op de juiste klanten essentieel. Account Based Marketing (ABM) kan hierbij helpen.
  • MKB’ers verliezen klanten door overmatig mailen
    E-mailcampagnes zijn effectiever en meetbaarder dan andere vormen van reclame. Door klanten te segmenteren, bijvoorbeeld op interesse, is de conversie eenvoudig te vergroten en de irritatiefactor te verkleinen.
  • Moet ik een cookie melding plaatsen op mijn website?
    Moet ik een cookie melding plaatsen op mijn website? Een cookiebanner of cookie-melding kan dan onnodige verwarring opleveren en is in veel gevallen zelfs een conversie killer, iets waardoor bezoekers afhaken. Hierbij tips voor een goede toepassing.
  • Wat is een propositie?
    De propositie vormt de basis voor marketing en communicatie. Het richt zich op behoeften, voordelen en onderscheidend vermogen.
  • Wat is positionering?
    De positionering van een organisatie is de identiteit van een merk of product, maar dan zoals jouw doelgroep je ziet. Hoe bereik je een positieve positionering?