Corona vergroot het belang van online marketing
Voor elke retailer is online marketing, zoals het hebben van een webshop en online communicatie, onmisbaar geworden door de coronacrisis. Het is een ontwikkeling die al enige tijd gaande is, maar die wordt versnled door de Corona pandemie.
De coronacrisis heeft duidelijk gemaakt dat een goede online aanwezigheid van levensbelang is voor retailers. Het uitsluitend beschikken over een fysiek contactpunt met klanten is te kwetsbaar.”
Cliks of bricks? Nee, allebei!
Consumenten ontdekken ook steeds meer hoe gemakkelijk online bestellen is, en zullen ook hogere eisen gaan stellen aan de fysieke winkels waar ze nog wél naartoe gaan. De online communicatie met de klanten zorgt voor broodnodige binding nu de winkel vaak dicht is.
Toegevoegde waarde?
Deze winkels moeten daarom nog duidelijker maken wat voor klanten de toegevoegde waarde is om klant te zijn . Indien die toegevoegde waarde niet duidelijk is of niet waargemaakt wordt, kiezen klanten voor alternatieven. Online en offline.
De kracht van lokaal
Klanten zijn lokale winkels meer gaan waarderen. Dit kunnen ondernemers vast houden door te letten op een duidelijke toegevoegde waarde van fysiek bezoek, maar ook door online goed vindbaar te zijn.