• +31 06 132 74 810
  • ton.kemp@silvatica-marketing.nl

Hoe laat in mijn content aansluiten bij de customer journey?

MOFU afbeelding

Hoe laat in mijn content aansluiten bij de customer journey?

Ken je dit probleem?
“๐–๐š๐š๐ซ๐จ๐ฆ ๐ค๐ซ๐ข๐ฃ๐ ๐ญ ๐ž๐ž๐ง ๐ฉ๐จ๐ฌ๐ญ ๐จ๐ฏ๐ž๐ซ ๐ฆ๐ข๐ฃ๐ง ๐ก๐จ๐ง๐ ๐ฆ๐ž๐ž๐ซ ๐ซ๐ž๐š๐œ๐ญ๐ข๐ž๐ฌ ๐๐š๐ง ๐ฆ๐ข๐ฃ๐ง ๐ข๐ง๐ก๐จ๐ฎ๐๐ž๐ฅ๐ข๐ฃ๐ค๐ž ๐ฉ๐จ๐ฌ๐ญ?”

Je deelt informatie om klanten te bereiken. Je deelt een mega waardevolle post vol tips…
Maar die foto van je hond die je laatst plaatste ging bijna viraal.
Hoe dan? En waarom dan?

Dan moet ik je ToFu, MoFu en BoFu eens uitleggen.
Als je snapt hoe deze fases in content werken, snap je ook waarom sommige posts beter scoren dan andere.

Dus komt ie:

๐“๐จ๐…๐ฎ โ€“ ๐“๐จ๐ฉ ๐จ๐Ÿ ๐ญ๐ก๐ž ๐…๐ฎ๐ง๐ง๐ž๐ฅ
In deze fase van de funnel probeer je zoveel mogelijk mensen te bereiken met laagdrempelige, herkenbare content. Als je het goed doet herkennen mensen hun probleem in jouw post, een deel reageert hier op. Voor een ander deel ben je nu niet relevant, maar misschien wel een volgende keer.

๐Œ๐จ๐…๐ฎ โ€“ ๐Œ๐ข๐๐๐ฅ๐ž ๐จ๐Ÿ ๐ญ๐ก๐ž ๐…๐ฎ๐ง๐ง๐ž๐ฅ
Mensen kennen je al een beetje en je hebt ze bewust gemaakt van een probleem of oplossing. Nu willen ze meer weten. Je gaat hier dus dieper in op het probleem. Je laat jezelf zien en laat zien dat je weet met welke problemen je ideale doelgroep rondloopt.

Mensen die zich niet aangesproken voelen haken af. Dat is prima, want dat wil je ook. Je content werkt als een filter.

๐๐จ๐…๐ฎ โ€“ ๐๐จ๐ญ๐ญ๐จ๐ฆ ๐จ๐Ÿ ๐ญ๐ก๐ž ๐…๐ฎ๐ง๐ง๐ž๐ฅ
Mensen overwegen om contact met je op te nemen. Daarom moet je laten zien waarom jij de juiste keuze bent door social proof, resultaten en een inkijkje in hoe jij werkt. Vergeet ook de Call2Action niet!

Wat leer je hiervan?

Zie de Funnel als een customer journey traject waarbij de touchpoints op een logische manier op elkaar moeten aansluiten.

Als je alleen ToFu-posts plaatst, heb je waarschijnlijk veel reacties, maar weinig conversies.
Als je alleen BoFu-posts plaatst, ben je niet relevant en haken mensen af.

Het gaat er dus om dat je er een balans in vindt tussen hoeveelheid posts in ToFu, MoFu en BoFu!
Met de juiste mix neem je mensen stap voor stap mee en vergroot je de kans dat ze uiteindelijk converteren.

Ton Kemp
Ton Kemp

Customer journey manager met passie voor internet. Combineert strategisch denken met pragmatische aanpak. Als docent marketing ook actief op Avans Hogeschool | 06 132 74 810| Ton.Kemp@ViatriX.nl