• +31 06 132 74 810
  • ton.kemp@silvatica-marketing.nl

Makkelijk en laagdrempellig contact maken met jouw klanten?

Makkelijk en laagdrempellig contact maken met jouw klanten?

Maak jij wel eens gebruik van de chat functie op een website of webshop?
En? Gemakkelijk toch, om net even die ene snelle vraag te stellen die je hebt?

Wil je dat ook op jouw website aanbieden?

Dat kan! Er zijn diverse WordPress plugins beschikbaar waarmee dat kan.

Een chat- of WhatsApp plugin vergoot de service die jij kan bieden via jouw website. Het biedt de klant een keuze voor zijn voorkeur communicatie.

Op hoofdlijnen zijn er twee opties:
a) Een chat functie
b) Een WhatApp functie
Beiden bieden jouw klanten de mogelijkheid snel en laagdrempelig een vraag te stellen. Jij krijgt een bericht binnen op jouw smartphone, zodat je snel kan antwoorden.

Plugins voor chat en WhatsApp

Enkele plugins om jouw website uit te beriden met een chatfunctie
1. De plugin “WhatApp Chat” (gratis en premium versie)
Deze heeft een mooie vormgeving, keuze tussen simpele WhatApp knop of chat-venster.
2. De Plugin “WhatsApp-me” (gratis plugin)
Hier is de layout iets eenvoudiger met een WhatApp knop die een berichten venster opent.

3. De plugin Zopim Live chat (betaalde dienst)
Deze plugin werk samen met de Zopim Website waar je de instellingen maakt. Daar kan je bijvoorbeeld verschillende mensen laten antwoorden.

4. De plugin ChatPro (gratis en betaalde dienst)
Van WPmudDev. Doet alles wat je wilt.
5. De Plugin Drift (gratis en betaalde dienst)
Ook deze plugin werk samen met een website (gratis account aanmaken), maar ziet er netjes en strak uit. Jij kunt de vormgeving en standaard teksten aanpassen.

Chatdiensten installeren op jouw site?

Wil je ook extra gemak bieden aan jouw klant met een chatfunctie?
Laat even weten en ik help je!

Ton Kemp
Ton Kemp

Customer journey manager met passie voor internet. Combineert strategisch denken met pragmatische aanpak. Als docent marketing ook actief op Avans Hogeschool | 06 132 74 810| Ton.Kemp@ViatriX.nl