• +31 06 132 74 810
  • ton.kemp@silvatica-marketing.nl

Marketing wordt steeds leuker!

marketing wordt steeds leuker

Marketing wordt steeds leuker!

Mijn gedachten over enkel ontwikkelingen op Marketing gebied waar je eens over na moet denken.

1) Wat komt er na Google?
Je hebt een “multiplatformstrategie” nodig. Google is niet meer de enige zoekmachine. Mensen zoeken op TikTok, Instagram en andere platforms. Slimme merken verspreiden hun aanwezigheid al, ze bouwen directe banden op met hun publiek via verschillende kanalen. Vergeet ook niet dat chatbots als ChatGPT steeds vaker als ‘zoekmachine’ (of antwoordmachine) worden ingezet (zie punt 3).

2) Content is meer dan king!
Je hebt mensgerichte content nodig – Ai kan de hele dag door content schrijven, maar het kan geen echte ervaringen delen. Jouw content moet echt meerwaarde bieden voor jouw lezers. Het liefst vanuit een menselijk perspectief. Zoals een interview met jouw collega / deskundige.

3) Ai komt eraan en blijft
Je moet alles optimaliseren voor Ai en met Ai- Een Ai-systemen moet jouw content makkelijk kunnen begrijpen. Focus op het beantwoorden van echte vragen. Maak je expertise duidelijk. Natuurlijk gebruik je Ai om dit (mede) te schrijven. Je checkt met Ai of het aan belangrijke criteria voldoet.

4) Content is KEIZER
Gezien de multiplatform strategie hebt je Multi-platform content nodig- Tekst alleen is niet meer genoeg. Video wordt steeds belangrijker bij het zoeken, zowel bij zoekmachines als chatbots. Jij luistert toch ook naar podcasts? Zoekmachines worden steeds beter in het begrijpen van alle soorten content. Mix je contentformats om zichtbaar te blijven en jouw klanten via hun voorkeur kanaal / voorkeur format te bedienen.

5) Werk aan vertrouwen en autoriteit
Vertrouwen is belangrijker dan ooit. Bouw echte relaties op met je publiek. Deel kwaliteit content en streef naar thought leadership. Creëer nuttige inhoud voor jouw klant. Word lid van communities en bouw ze uit. Snelle trucjes werken niet meer. We gaan van ‘leadgeneratie’ naar echte ‘demand generation’.

Marketing wordt steeds leuker!

Ton Kemp
Ton Kemp

Customer journey manager met passie voor internet. Combineert strategisch denken met pragmatische aanpak. Als docent marketing ook actief op Avans Hogeschool | 06 132 74 810| Ton.Kemp@ViatriX.nl