• +31 06 132 74 810
  • ton.kemp@silvatica-marketing.nl

Ondernemers liggen KEIHARD te slapen!

Ondernemers liggen KEIHARD te slapen!

Volgens Eelco de Boer van www.winst.nl liggen de ondernemers in Nederland KEIHARD te slapen! Voelt u zich aangesproken?

Volgens Eelco zijn veel ondernemers zo druk bezig met hun dagelijkse dingen dat ze de klant uit het oog verliezen. Die klant doet in 90% van de gevallen zijn oriëntatie naar producten en diensten via internet. Ondernemers moeten veel meer met Online marketing doen om de klant meer relevante service te bieden!

Op dat punt ben ik het helemaal met hem eens. Zijn oplossing niet helemaal.

Eelco noemt 25 online actiepunten waarmee je jezelf helemaal op de online marketing stort. En als ondernemer zou je ze allemaal moeten doen. In mijn visie vergeet hij echter één ding en dat is klantfocus en klantgerichtheid

Klantfocus en klantgerichtheid. 

niet roepen maar content marketing!

De tijd van roeptoeteren en elkaar overscheeuwen is voorbij. 

Het is voor elke moderne ondernemer van het grootste belang om in alle fasen van de digitale klantreis bij de klant op de radar te komen. Maar wel op een prettige manier. Content marketing als onderdeel van Inbound Marketing is daar een goed voorbeeld van. Altijd met service naar jouw klant als uitgangspunt. 

Wakker worden! 

Dus ondernemers, wordt wakker! 

Ga op een klantgerichte  en relevante manier met online marketing aan de slag. 

Zorg dat u uw klanten echt goed kent! 

Zorg dat u in elke fase van de klantreis waarde toevoegt voor uw klanten.   

Voor de volledigheid de lijst van Eelco waarop u zich dient te storten.

  1. Facebookadverteren
  2. Productlanceringen met online marketing campagne
  3. Youtube video’s maken
  4. Webinars maken
  5. Betaalde webinars verzorgen
  6. Facebook bedrijfspagina
  7. Mini marketing acties
  8. Een “Killer”offer
  9. Schrijf een blog
  10. Geef je eigen boek uit
  11. Adverteer op Twitter
  12. Gebruik Instagram
  13. Maak whitepapers en eBooks
  14. Verzamel referrals
  15. Zet email marketing in
  16. Maak video verkoop pagina’s
  17. Doe aan Lead nurturing
  18. Bel je beste klanten
  19. Maak een marketing agenda
  20. Zorg voor herhaalaankopen
  21. Geef seminars en organiseer events
  22. Doe aan betaal met een tweet
  23. Schakel partners en affiliates in
  24. Maak podcasts   

  

Ton Kemp
Ton Kemp

Customer journey manager met passie voor internet. Combineert strategisch denken met pragmatische aanpak. Als docent marketing ook actief op Avans Hogeschool | 06 132 74 810| Ton.Kemp@ViatriX.nl