• +31 06 132 74 810
  • ton.kemp@silvatica-marketing.nl

Google helpt je gevonden worden

Google helpt je gevonden worden

Werken met de Google zoekwoordenplanner

Google heeft als de grootste zoekmachine alle informatie over ons zoekgedrag. Maar wees gerust, Google geeft die informatie ook weer terug met een aantal tools voor zoekwoorden.

Met deze handige tool kom je eenvoudig achter de beste zoekwoorden voor je website. Deze woorden kan je vervolgens verwerken in je content en CMS. De zoekwoordplanner werkt als volgt.

url: 

Ga naar https://adwords.google.nl/keywordplanner en log in met je Google (gmail) account.  Ga binnen Adwords naar Hulpprogramma’s  –> Nieuwe zoekwoorden zoeken met een woordgroep, website of categorie.

Gegevens invullen

Vul in wat je aanbiedt aan je doelgroep Vul vervolgens de url in waar je doelgroep op terechtkomt Sluit af met het kiezen van een productcategorie

Targeting kiezen

Kies voor een land, Kies voor een taal, Kies voor Google en sluit eventueel bepaalde woorden uit. De velden aan de rechterkant, bevatten gegevens die je gaat invullen als je AdWords wil gaan inzetten.  Klik vervolgens op de button: Ideeën opvragen.

Google Adwods voorbeeld

 

Je krijgt nu een schat aan informatie te zien. Waar je praktisch het meest aan hebt is het tabblad met zoekwoordideeën.

Google Adwords voorbeeld

Hier zie je alle (gerelateerde) zoekwoorden op basis van de met de woorden die je hebt ingevuld. Aangevuld met de gemiddelde maandelijkse zoekopdrachten op dat woord. Download dit overzicht als excel sheet en ga aan de slag met sorteren, aanvullen en verwijderen van zoekwoorden totdat je de belangrijkste overhoudt. Groepeer eventueel rond hoofd zoekwoorden.

En nu? Wat kan ik daarmee? Gebruik deze zoekwoorden om je website van goede SEO te voorzien. Ideaal is voor elk belangrijk zoekwoordn

Gebruik deze zoekwoorden voor onderwerpen om over te gaan schrijven. Hoe meer mensen het antwoord op hun vragen op jouw website kunnen vinden, hoe meer bezoekers je gaat krijgen. Hierna is het een kwestie van overtuigen met jouw website!

 

Ton Kemp
Ton Kemp

Customer journey manager met passie voor internet. Combineert strategisch denken met pragmatische aanpak. Als docent marketing ook actief op Avans Hogeschool | 06 132 74 810| Ton.Kemp@ViatriX.nl