
Inzicht in klantreis veel gevraagd
Uit het ‘Global Contact Centre Benchmarking Report 2016′ blijkt dat veel organisaties de voordelen inzien van het gebruik van de technologische mogelijkheden om nieuwe klantgrichte oplossingen te maken. Oplossingen die zorgen voor betere klantbeleving of klantreis via verschillende klantcontactkanalen. Organisaties richten zich op de klantbeleving om de loyaliteit te verbeteren en daarmee de kosten te verlagen door meer efficiëntie.
Klanten over de gehele wereld kunnen er daarom van uitgaan dat hun contactervaringen met dienstverleners proactiever, persoonlijker en positiever worden.
De klantbeleving wordt steeds meer centraal gesteld.
De klant centraal
Organisaties richten zich op de klant en zijn beleving met het merk of product.
- 83% van de respondenten zegt dat hun customer experience een onderscheidende factor is
- 77% ziet door het centraal stellen van de klant een daling van de algehele kosten.
- De personalisatie van diensten is een belangrijk verbeterpunt van de algehele klantbeleving wordt.
Klantprofiel is belangrijk
Door het centraal stellen van klanten bovenaan de prioriteitenlijst neemt uw bedrijf een voorsprong ten opzichte van de concurrent. De eerste stap is het creëren van een compleet klantprofiel.
CRM software helpt u bij het vormen van een klantprofiel, waarmee u de klantbeleving kunt optimaliseren. Hoe meer u weet over uw klanten, hoe beter u uw contactervaringen richting de klant kunt personaliseren. Het is de kunst om uw klant over alle organisatielagen en afdelingen heen te kunnen herkennen. CRM systemen helpen organisaties om de verschillende relaties die klanten met één organisatie hebben te bundelen en daarmee de klantbeleving te verbeteren.
Klantreis ervaring
Wilt u weten wat u kunt doen om uw klanten een betere ervaring te geven en zo uw klanten loyaler te maken?
Neem dan contact op met Ton Kemp van Silvatica Marketing
of schrijf u in voor de 6 gratis emails over klantbeleving op www.verkenningstocht.nl