Beter gevonden worden in Google
Klanten zijn niet op zoek naar jouw product maar zoeken een oplossing voor hun probleem!
Niemand zit op jouw reclame te wachten, maar naar jouw kennis wordt elke dag gezocht!
Tips om beter gevonden te worden in Google.
Natuurlijk wil je dat jouw website beter wodt gevinden in Google. Maar hoe doe je dat?
1. Waardevolle informatie
Een relevante, gestructureerde tekst die lekker leest wordt erg gewaardeerd door Google. Verdeel grotere onderwerpen over meerdere artikelen. Structureer de inhoud door gebruik van alinea’s met kopjes. Waar moet je dan over schrijven? Begin met luisteren naar jouw klant. Welke vragen stelt hij? Begin met daar antwoord op te geven. Elk bericht heeft ca 300 woorden en een relevante afbeelding.
2. Juiste zoektermen
Ga na welke zoektermen jouw klanten gebruiken en verwerk deze termen in een pagina of bericht. Ideaal is één zoekterm (of combi van twee woorden) per pagina of bericht. Gebruik een keywordtool en registreer welke zoekopdrachten jouw klanten geven op jouw website. Is jouw website met WordPress gemaakt? Gebruik dan de plugin “WordPress SEO by Yoast” om je hierbij te helpen.
3. Gebruik een zoekmachine vriendelijke url
Een zoekmachine vriendelijke url (=adres van de pagina) bevat de zoekterm van die pagina.
4. Maak leesbare meta-descriptions
Een duidelijke meta-description vertelt de bezoeker welke informatie hij gaat vinden als je doorklikt. Verleidt je bezoeker…
5. Interne en externe links
Maak interne tekstlinks naar relevante informatie op jouw eigen website.
Zorg voor links naar jouw website door relevante content op andere platforms.
Bijvoorbeeld social media (Facebook, Instagram, Pinterest), blogplatforms of videoplatforms.
6. Zorg voor interactie
Interactieve sites scoren beter. Zorg dat bezoekers jouw informatie kunnen delen via social media of kunnen reageren. Ook reviews scoren goed. Ga jezelf maar na. Je leest ze toch even… Google ziet ze ook en waardeert dat.
7. Wees geen eiland
Zorg ervoor dat jouw website geen eenzaam eiland is met gedateerde informatie.
Vul regelmatig informatie toe. En deel informatie waar jouw klanten iets aan hebben.
8. Werk met het model van “De klantreis”
Klanten vinden jou door aanbieden van juiste informatie in juiste fase.