
Tips voor nieuwsbrieven met resultaat
Nieuwsbrieven zijn nog steeds de meest efficiënte manier van communiceren met uw klanten. Dat wil zeggen, als u het goed doet! Met deze tips kunt u de kwaliteit van uw nieuwsbrief verbeteren en meer bezoekers naar uw website krijgen.
Om succes te hebben met nieuwsbrieven heb ik onderstaande tips voor u.
- Maak een pakkende titel, een die mensen direct interessant vinden als ze hem in de mail zien.
- Maak uw nieuwsbrief persoonlijk! Begin de nieuwsbrief met “Beste <naam> ”.
- Zorg voor inhoud die relevant en interessant is voor uw lezer. Dat is niet altijd de informatie die u kwijt wilt!
- Relevante inhoud, is inhoud die bijvoorbeeld gebaseerd is op aankopen in het verleden, of inhoud waarvan u weet dat uw klant behoefte aan heeft. (bijvoorbeeld: ijsjes in de zomer!)
- Beperk de inhoud tot 2 à 3 onderwerpen.
- Werk met duidelijke en relevante afbeeldingen. Foto’s zeggen meer dan woorden.
- Maak de teksten kort en maak links naar het volledige artikel op uw website.
- Sluit elk onderwerp af met een call-to-action. Dit is een button of tekstlink die duidelijk oproept tot actie.
- Verwijs in uw nieuwsbrief naar uw social media profielen en uw eigen website.
- Maak uw nieuwsbrief allereerst geschikt voor mobiele lezers.
- Meer dan 50% van de nieuwsbrieven wordt eerst op een mobiel gelezen. Gebruik een “responsive design” dat op elk beeldscherm goed te lezen is. De gevolgen hiervan:
- U bent beperkt tot één kolom, hierdoor is het makkelijk scrollen.
- Wijsvinger design, dus de afbeelding en de complete tekst vormen de link.
- Gebruik duidelijke contrasten.
- Zorg dat uw website er ook op een mobiel goed uit ziet.
12. Zorg dat men zich eenvoudig kan in- of uitschrijven voor uw nieuwsbrief.
13. Zorg dat uw huisstijl ook in de nieuwsbrief terugkomt. Gebruik uw logo en de kleuren uit het logo / de huisstijl.
Wilt u ook nieuwsbrieven met meer resultaat, neem dan contact met mij op.
Voorbeelden: