• +31 06 132 74 810
  • ton.kemp@silvatica-marketing.nl

Tagarchief Nieuwsbrieven

dinxx-nieuwsbrief

Tips voor nieuwsbrieven met resultaat

Nieuwsbrieven zijn nog steeds de meest efficiënte manier van communiceren met uw klanten. Dat wil zeggen, als u het goed doet! Met deze tips kunt u de kwaliteit van uw nieuwsbrief verbeteren en meer bezoekers naar uw website krijgen.

Om succes te hebben met nieuwsbrieven heb ik onderstaande tips voor u.

  1. Maak een pakkende titel, een die mensen direct interessant vinden als ze hem in de mail zien.
  2. Maak uw nieuwsbrief persoonlijk! Begin de nieuwsbrief met “Beste <naam> ”.
  3. Zorg voor inhoud die relevant en interessant is voor uw lezer. Dat is niet altijd de informatie die u kwijt wilt!
  4. Relevante inhoud, is inhoud die bijvoorbeeld gebaseerd is op aankopen in het verleden, of inhoud waarvan u weet dat uw klant behoefte aan heeft. (bijvoorbeeld: ijsjes in de zomer!)
  5. Beperk de inhoud tot 2 à 3 onderwerpen.
  6. Werk met duidelijke en relevante afbeeldingen. Foto’s zeggen meer dan woorden.
  7. Maak de teksten kort en maak links naar het volledige artikel op uw website.
  8. Sluit elk onderwerp af met een call-to-action. Dit is een button of tekstlink die duidelijk oproept tot actie.
  9. Verwijs in uw nieuwsbrief naar uw social media profielen en uw eigen website.
  10. Maak uw nieuwsbrief allereerst geschikt voor mobiele lezers.
  11. Meer dan 50% van de nieuwsbrieven wordt eerst op een mobiel gelezen. Gebruik een “responsive design” dat op elk beeldscherm goed te lezen is. De gevolgen hiervan:
    • U bent beperkt tot één kolom, hierdoor is het makkelijk scrollen.
    • Wijsvinger design, dus de afbeelding en de complete tekst vormen de link.
    • Gebruik duidelijke contrasten.
    • Zorg dat uw website er ook op een mobiel goed uit ziet.

12. Zorg dat men zich eenvoudig kan in- of uitschrijven voor uw nieuwsbrief.
13. Zorg dat uw huisstijl ook in de nieuwsbrief terugkomt. Gebruik uw logo en de kleuren uit het logo / de huisstijl.

Wilt u ook nieuwsbrieven met meer resultaat, neem dan contact met mij op.

Voorbeelden:

dinxx-nieuwsbriefIn-balans-op-weg-crop

Succesvolle e-mail marketing

emailing
Overweldigd door alle aandacht voor social media zou je haast vergeten dat er een communicatiemiddel is dat alles heeft overleefd. E-mail! E-mail is een van de meest effectieve communicatiemiddelen. Hoe je dat slim en effectief kunt inzetten leest u hieronder…

Professionele ACTIE nieuwsbrieven Dinxx

Dinxx Singels worden gebruikt in de roeisport.
Silvatica Marketing maakte professionele nieuwsbrieven gericht aan diverse doelgroepen.

Screenshot_Dinxx_crop

Website url: www.dinxx.com

Wervende Nieuwsbrieven voor wandelreizen

Mieke Schrieks begeleidt wandelaars (pelgrims) op weg naar Santiago de Compostela.
Om haar reizen voor 2013 te promoten verstuurt zij een nieuwsbrief met wervende eigenschappen zoals doorsturen en Facebook koppeling. Ook iets voor u zo’n nieuwsbrief? Of liever meewandelen…

Nieuwsbrief In balans op weg wandelreizen

Webshop voor wereldwinkel Den Bosch

Samen met designer Hellen te Walvaart (www.rakata.nl) maakte Silvatica Marketing een complete webshop voor de Wereldwinkel in Den Bosch.
De Wereldwinkel in Den Bosch was daarmee de eerste Wereldwinkel met een heuse webshop!

website url: www.wereldwinkel-webshop.nl