• +31 06 132 74 810
  • ton.kemp@silvatica-marketing.nl

Tagarchief bloggen

Bloggen? Ga eerst digitaal netwerken

Betere branding met blogs

Bloggen kan renderen. ‘Uhh …? Het kost tijd en levert niks op’, denkt u als drukbezette directeur of professional. Ik geef u tips om blogs voor u te laten werken.

Tip 1: doe eerst iets anders! Ga eens echt digitaal netwerken.

Creëer buzz
Bloggen heeft zin als uw merk al goed zichtbaar is op het web. Eerst creëert u buzz rond uw merk met bijvoorbeeld social media. Zo krijgt u volgers, fans, ambassadeurs die nodig zijn voor een goede reputatie.

Daarna pas doet u de aanzienlijke investering in tijd en creativiteit die voor bloggen nodig is. Uw volgers maken die investering meer dan goed!

Ga digitaal netwerken
Digitaal netwerken is nummer twee in effectiviteit als het gaat om het creëren en onderhouden van relaties. Nummer één is trouwens persoonlijk netwerken, in levende lijve zal ik maar zeggen.

Digitaal netwerken, ofwel het toepassen van social media, vraagt u om drie rollen te vervullen. U bent namens uw merk luisteraar, ontvanger en zender. Net als bij een geslaagd netwerkgesprek in de pauze van een congres.

Inloopmattenervaring
Pure zenders op het web zie ik te vaak, u ook? Ik denk aan een verkoper van inloopmatten voor stallen, die ik tegenkwam tijdens een borrel, in het tijdperk vóór social media. Hij bleef vele minuten praten over zijn fantastische product, dat mij matig interesseerde. Totdat ik de moed had zijn monoloog in te wisselen voor een boeiende uitwisseling met iemand anders.

De inloopmattenervaring leerde mij: nóóit monologen houden! Een ontmoeting is interactief. En dat geldt ook op het web.


Tool, geen doel
Persoonlijk en interactief, dat is digitaal netwerken. Net als een business borrel. Ook social media zijn een tool, geen doel. Maar wel stukken efficiënter dan die borrel.

Ga digitaal netwerken, trek volgers aan en boei ze. Draag uw merkpersoonlijkheid uit. U wilt uw volgers immers verbinden met uw merk. Die verbinding kunt u vervolgens versterken met een blog. Een goed geschreven blog heeft het hoogwaardige niveau van treffend digitaal netwerken.

Uw ervaring?
Ga eerst serieus digitaal netwerken voor een goede online reputatie. Investeer dan pas in blogs. Dat is mijn tip over bloggen. Denk u er anders over? Ik laat me graag op nieuwe ideeën brengen!