Onderzoek naar verhuur vakantiewoningen Curacao
Silvatica voerde een onderzoek uit naar de marktmogelijkheden voor bemiddeling van toeristische vakantiewoningen op Curaçao.
Waardepropositie ontwerp
Het onderzoek is gebaseerd op het model van Osterwalder “Waardepropositie ontwerp”.
Hierbij word nadrukkelijk gekeken naar de behoeftes van huurders, maar ook van verhuurders. Onderzocht werd waar de pijnpunten en de gewenste voordelen liggen. Op basis daarvan is een waardepropositie ontwikkeld. Diensten die aansluiten bij de behoeftes van huurders en verhuurders die verschil maken t.o.v. de concurrentie en zo waarde toevoegen.
Strategische opties
Op basis van de uitkomsten van het kwantitatieve en kwalitatieve onderzoek werden in enkele scenario’s de mogelijke strategische keuzes gepresenteerd. Hiermee is de ondernemer aan de slag.
Marketing-onderzoek voor Mobeye
Mobeye is een Nederlandse fabrikant van GSM alarm- en beveiligingsproducten. Ze zijn gespecialiseerd in innovatieve GSM / GPRS alarm- en telemetrie-technologie met een focus op een extreem laag energieverbruik.
Voor de introductie van een nieuw Mobeye product voerde Silvatica Marketing een marketingonderzoek uit naar de juiste marketing aanpak voor dit innovatieve nieuwe product.
Het onderzoek gaf antwoord op de vraag: Hoe en Waar kan Mobeye het beste beginnen met de productintroductie?
Succesvolle e-mail marketing
Overweldigd door alle aandacht voor social media zou je haast vergeten dat er een communicatiemiddel is dat alles heeft overleefd. E-mail! E-mail is een van de meest effectieve communicatiemiddelen. Hoe je dat slim en effectief kunt inzetten leest u hieronder…