Marketingonderzoek naar beroepsopleidingen
Voor GreenDreamCompany voerde Silvatica Marketing een onderzoek uit naar de haalbaarheid van beroepsopleidingen voor hotelpersoneel in Rwanda.
GreenDreamCompany gaat op 5 locaties in Rwanda familievakantie- en experienceparken bouwen. Doelgroepen zijn lokale gezinnen en internationale toeristen. Om de dienstverlening daarvoor op een internationaal niveau te krijgen is opleiding van personeel een kritische factor. De GreenDreamAcademy (GDA) is de organisatie die dat gaat verzorgen.
De onderzoeksvraag voor de Academy is als volgt omschreven:
Welk opleidingsprogramma voor hotelpersoneel in Rwanda is nodig om het verschil in te vullen tussen geleverde en gewenste kwaliteit van dienstverlening aan toeristen?
Om deze vraag te beantwoorden is kwalitatief onderzoek gedaan d.m.v. een enquête onder hotelmedewerkers eigenaren en kwantitatief onderzoek d.m.v interviews met hoteleigenaren in Rwanda en diverse toerisme- en onderwijsexperts.
De conclusies van dit onderzoek wijzen op samenwerken met en versterken van bestaande opleidingen.
Daarmee kan GDA haar doelen sneller en tegen geringere kosten behalen.
Het advies is de volgende diensten te ontwikkelen:
- Lokale hospitality trainers voor training ter plekke Een klein team van lokale Rwandese hospitality trainers. Zij zijn het gezicht van GDA, adviseren toeristische ondernemers en trainen op maat op locatie. Zij werken samen met lokale opleidingsinstituten en maken gebruik van het GDA online leerplatform.
- Masterclass “Toeristische soft skills” Deze Masterclasses ontwikkeld met NHTV worden aangeboden via bestaande opleidingsinstituten (zoals UTTB) in Rwanda. Uitgevoerd door de GDA hospitality trainers.
- Opzetten Online platform voor e-learning Deze modules, zoals videofilmpjes, ondersteunen de lokale hospitality trainers, zodat medewerkers niet hoeven te reizen.
- Aanvullende financiële middelen Het vinden van aanvullende geldstromen zal nodig zijn. Hiervoor wordt geadviseerd een coördinator in Nederland aan te stellen.
- Ontwikkeling van de brand GreenDreamAcademy De diensten worden aangeboden onder de brand GreenDreamAcademy
Verkenningstocht naar betere klantreis
Ga mee op Verkenningstocht naar een effectieve klantreis en grotere omzetkansen.
Meld u vrijblijvend aan.
Onderzoek de reis van uw klanten
Verken gratis de eerste stappen naar betere klantervaringen.
U ontvangt vrijblijvend per e-mail onze inspirerende tips voor de klantreis.
Verkenningstocht is een initatief van AdFontes Communicatie en Silvatica Marketing.
Doe mee met de Verkenningstocht naar betere klantervaringen
Ga op Verkenningstocht met AdFontes Communicatie en Silvatica Marketing,
onderweg naar een effectieve klantreis en grotere omzetkansen!
Verken gratis de eerste stappen naar betere klantervaringen.
Waarom aandacht voor klantreis en klantervaring?
Wij ontwikkelden de Verkenningstocht op basis van onze eigen ervaring als ondernemers.
Deze kennis en ervaring zetten wij in voor onze relaties.
Daarbij draait het om bewustwording van de inspiratie- en orientatiezoektocht van consumenten.
Kent u uw klanten?
Weet u waar en waarmee u contact kunt maken met uw klanten?
Zonder goed inzicht in de klantervaringen draait het uit op vergeefse moeite van de aanbieder en verloren tijd van de ontvanger. Dat moet anders kunnen, vinden wij.
Ga op Verkenningstocht met AdFontes Communicatie en Silvatica Marketing,
onderweg naar een effectieve klantreis en grotere omzetkansen!
Ga mee op verkenningtocht!
Verken gratis de eerste stappen naar betere klantervaringen op de website www.verkenningstocht.nl
Meld u daar vrijblijvend aan, en u ontvangt 5 tot 6x wekelijkse, korte e-mails met onze inspirerende basistips voor de klantreis!
Onderzoek naar verhuur vakantiewoningen Curacao
Silvatica voerde een onderzoek uit naar de marktmogelijkheden voor bemiddeling van toeristische vakantiewoningen op Curaçao.
Waardepropositie ontwerp
Het onderzoek is gebaseerd op het model van Osterwalder “Waardepropositie ontwerp”.
Hierbij word nadrukkelijk gekeken naar de behoeftes van huurders, maar ook van verhuurders. Onderzocht werd waar de pijnpunten en de gewenste voordelen liggen. Op basis daarvan is een waardepropositie ontwikkeld. Diensten die aansluiten bij de behoeftes van huurders en verhuurders die verschil maken t.o.v. de concurrentie en zo waarde toevoegen.
Strategische opties
Op basis van de uitkomsten van het kwantitatieve en kwalitatieve onderzoek werden in enkele scenario’s de mogelijke strategische keuzes gepresenteerd. Hiermee is de ondernemer aan de slag.
Marketing-onderzoek voor Mobeye
Mobeye is een Nederlandse fabrikant van GSM alarm- en beveiligingsproducten. Ze zijn gespecialiseerd in innovatieve GSM / GPRS alarm- en telemetrie-technologie met een focus op een extreem laag energieverbruik.
Voor de introductie van een nieuw Mobeye product voerde Silvatica Marketing een marketingonderzoek uit naar de juiste marketing aanpak voor dit innovatieve nieuwe product.
Het onderzoek gaf antwoord op de vraag: Hoe en Waar kan Mobeye het beste beginnen met de productintroductie?