• +31 06 132 74 810
  • ton.kemp@silvatica-marketing.nl

Category Archive Meldenswaardig

Wordpress versie 5.5

Nieuwe versie: WordPress 5.5 is uit!

Wat zijn de belangrijkste verbeteringen?

Op 11 augustus 2020 kwam de nieuwste versie van WordPress beschikbaar voor iedereen. Deze versie is vernoemd naar jazz muzicus ‘Eckstine’. De belangrijkste verbeteringen op een rij:

landingpage tekst schrijven

Paginateksten schrijven die converteren

Wat levert meer rendement op? Een goed online design zonder tekst of een goede tekst zonder design? Design zonder tekst is slechts decoratie. Het gaat echter niet om zomaar wat tekst, effectiviteit staat voorop. Hoe doe je dat?

Hogere conversie met aansprekende content

Hoe schrijf je een LinkedIn-update die mensen in beweging brengt? Wat zet je in een Facebook post zodat mensen doorklikken?

Iedereen wil via social media graag meer klanten vinden.
Maar hoe zet je nu mensen in beweging? In deze blog geef ik je concrete tips voor klantgerichter schrijven met meer conversie als gevolg.

Corona vergroot het belang van online marketing

Voor elke retailer is online marketing, zoals het hebben van een webshop en online communicatie, onmisbaar geworden door de coronacrisis. Het is een ontwikkeling die al enige tijd gaande is, maar die wordt versnled door de Corona pandemie.

De coronacrisis heeft duidelijk gemaakt dat een goede online aanwezigheid van levensbelang is voor retailers. Het uitsluitend beschikken over een fysiek contactpunt met klanten is te kwetsbaar.”

Cliks of bricks? Nee, allebei!

Consumenten ontdekken ook steeds meer hoe gemakkelijk online bestellen is, en zullen ook hogere eisen gaan stellen aan de fysieke winkels waar ze nog wél naartoe gaan. De online communicatie met de klanten zorgt voor broodnodige binding nu de winkel vaak dicht is.

Toegevoegde waarde?

Deze winkels moeten daarom nog duidelijker maken wat voor klanten de toegevoegde waarde is om klant te zijn . Indien die toegevoegde waarde niet duidelijk is of niet waargemaakt wordt, kiezen klanten voor alternatieven. Online en offline.

De kracht van lokaal

Klanten zijn lokale winkels meer gaan waarderen. Dit kunnen ondernemers vast houden door te letten op een duidelijke toegevoegde waarde van fysiek bezoek, maar ook door online goed vindbaar te zijn.

kvk numer en btw-id

KvK nummer en BTW-ID vermelden?

Waar moet je het KVK-nummer vermelden?

Ondernemers en particulieren kunnen door te zoeken op KVK-nummer achterhalen met welk bedrijf zij zaken doen. Het is dan ook wettelijk verplicht je KVK-nummer te vermelden op alle zakelijke correspondentie

SEO met Google

Beter gevonden worden in Google met sitelinks.

Een veelgestelde vraag is: hoe krijg ik bij Google die extra links onder de zoekresultaten van mijn website?
Wanneer je Googlet naar jouw bedrijfsnaam (bijvoorbeeld ViatriX) merk je dat de getoonde lijst groter is dan andere resultaten, omdat deze sitelinks bevat naar belangrijke pagina’s op jouw website. Met deze sitelinks valt jouw merk beter op en krijg je meer gerichte bezoekers op jouw site. In dit artikel leg ik uit hoe je Google-sitelinks kunt krijgen voor je WordPress-site.

SEO met Google

Tips om bezoekers naar je website te trekken

Werken trucs om snel bovenaan in Google te staan? Vergeet het maar. Wel kun je je zoekresultaten optimaliseren door tijd en energie te steken in je website. Vandaar geen trucs maar degelijke tips voor lange termijn resultaat.

Sta je bij Google hoog in de zoekresultaten, dan leidt dit direct tot meer bezoekers voor je website. Die hoge positie in Google kun je op twee manieren bereiken:

Makkelijk en laagdrempellig contact maken met jouw klanten?

Maak jij wel eens gebruik van de chat functie op een website of webshop?
En? Gemakkelijk toch, om net even die ene snelle vraag te stellen die je hebt?

Wil je dat ook op jouw website aanbieden?

Dat kan! Er zijn diverse WordPress plugins beschikbaar waarmee dat kan.

Een chat- of WhatsApp plugin vergoot de service die jij kan bieden via jouw website. Het biedt de klant een keuze voor zijn voorkeur communicatie.

Op hoofdlijnen zijn er twee opties:
a) Een chat functie
b) Een WhatApp functie
Beiden bieden jouw klanten de mogelijkheid snel en laagdrempelig een vraag te stellen. Jij krijgt een bericht binnen op jouw smartphone, zodat je snel kan antwoorden.

Plugins voor chat en WhatsApp

Enkele plugins om jouw website uit te beriden met een chatfunctie
1. De plugin “WhatApp Chat” (gratis en premium versie)
Deze heeft een mooie vormgeving, keuze tussen simpele WhatApp knop of chat-venster.
2. De Plugin “WhatsApp-me” (gratis plugin)
Hier is de layout iets eenvoudiger met een WhatApp knop die een berichten venster opent.

3. De plugin Zopim Live chat (betaalde dienst)
Deze plugin werk samen met de Zopim Website waar je de instellingen maakt. Daar kan je bijvoorbeeld verschillende mensen laten antwoorden.

4. De plugin ChatPro (gratis en betaalde dienst)
Van WPmudDev. Doet alles wat je wilt.
5. De Plugin Drift (gratis en betaalde dienst)
Ook deze plugin werk samen met een website (gratis account aanmaken), maar ziet er netjes en strak uit. Jij kunt de vormgeving en standaard teksten aanpassen.

Chatdiensten installeren op jouw site?

Wil je ook extra gemak bieden aan jouw klant met een chatfunctie?
Laat even weten en ik help je!

SEO voor appels

Hoe word ik goed gevonden in Google?

Het wordt me nog geregeld gevraagd (ondanks dat mijn focus op de totale klantreis ligt);

“Weet jij hoe ik meer bezoekers op mijn website krijg?” en “Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn website beter gevonden wordt in Google?”

Het antwoord daarop is redelijk simpel.
Zorg dat je website de informatie weergeeft waar je op gevonden wilt worden. Stel je bent een appelboer:
– dan schrijf je artikelen over de appels die je verkoopt
– schrijf wat je doet, verkoop je ze of teel je ze ook
– Maar vooral schrijf je wat jouw appelkopers ermee kunnen doen.

Deel je appelpassie en Google zal jou delen.
Maar, let op:
– als er 20 appelboeren zijn moet je specifieker worden. Je moet dan meer schrijven over wat jou onderscheid van de andere appelboeren.

Schrijf dan welke onderscheidende aspecten van jouw appels jou onderscheid van alle andere appelboeren.

Wat moet ik dan met SEO?
Als je nuttige teksten hebt, met voldoende informatie kan dat geoptimaliseerd worden. Maar begin als eerste met teksten!! Kun je geen teksten bedenken? Weet je niets over je product of dienst te vertellen?
Zijn appels dan wel je passie?? Google dan bezoekers terecht doorverwijzen naar een site met meer informatie.

Informatie is de sleutel om beter gevonden te worden in Google.
Heb je eenmaal informatie, ga dan aan de slag met het delen van je informatie bijvoorbeeld via Social media en andere websites.
Links naar jouw website (de zogenaamde backlinks) vergroten de waarde van je website in de zoekpositie van Google.

Schrijf informatie voor verschillende klanten.
Sommige klanten willen geïnspireerd worden met recepten, andere willen weten waar ze de juiste appels kunnen kopen. Weer anderen willen hun positieve ervaring delen. Al deze kopers hebben een verschillend verhaal nodig. Allemaal tekst waar jij voor moet zorgen op jouw appeltjes website, maar ook in de winkel zelf. (online en offline)

Meer weten hoe je dit structureel aanpakt?
Neem contact op met ViatriX marketing en communicatie

LinkedIn SSi van Ton Kemp-crop

Wat is de SSI score van LinkedIn – en welke factoren spelen een rol?

Jouw persoonlijke SSI score is een van de beste bewaarde geheimen van LinkedIn die een hoop mensen bezig houdt.
Waarop is de SSI (Social Selling Index) score gebaseerd? Welke factoren spelen hierin een rol? Eigenlijk weet niemand het echt zeker en wordt er online een hoop gespeculeerd op basis van de gegevens die je ziet bij de score zelf. Ik zet ze graag voor je uiteen!