• +31 06 132 74 810
  • ton.kemp@silvatica-marketing.nl

Category Archive Meldenswaardig

Zelf aan de slag met SEO

Zelf aan de slag met SEO?

Een goede SEO-strategie zorgt ervoor dat je website of webshop nog beter wordt gevonden. Van mobile first tot voice search: hier moet je op letten als startende ondernemer in 2020. En hou vooral rekening met BERT! 

35 strakke gratis WordPress thema’s

Als je op zoek ben naar een nieuw (gratis) WordPres thema, dan is dit bericht interessant voor jou. Ik neem je mee naar een blogpagina met 35 strakke gratis WordPress themas. Elk thema wordt besproken met voor en nadelen en bevat een link naar de download en eventueel een demo pagina.

Voorkomen van Spam

Geen e-mails in de spam folder?

Hoe voorkom je dat jouw e-mails in de spam folder belanden?
In dit artikel beschrijf ik de basis voor een goede bezorging vanuit WordPress of Joomla!

Wordpress versie 5.5

Nieuwe versie: WordPress 5.5 is uit!

Wat zijn de belangrijkste verbeteringen?

Op 11 augustus 2020 kwam de nieuwste versie van WordPress beschikbaar voor iedereen. Deze versie is vernoemd naar jazz muzicus ‘Eckstine’. De belangrijkste verbeteringen op een rij:

landingpage tekst schrijven

Paginateksten schrijven die converteren

Wat levert meer rendement op? Een goed online design zonder tekst of een goede tekst zonder design? Design zonder tekst is slechts decoratie. Het gaat echter niet om zomaar wat tekst, effectiviteit staat voorop. Hoe doe je dat?

Hogere conversie met aansprekende content

Hoe schrijf je een LinkedIn-update die mensen in beweging brengt? Wat zet je in een Facebook post zodat mensen doorklikken?

Iedereen wil via social media graag meer klanten vinden.
Maar hoe zet je nu mensen in beweging? In deze blog geef ik je concrete tips voor klantgerichter schrijven met meer conversie als gevolg.

Corona vergroot het belang van online marketing

Voor elke retailer is online marketing, zoals het hebben van een webshop en online communicatie, onmisbaar geworden door de coronacrisis. Het is een ontwikkeling die al enige tijd gaande is, maar die wordt versnled door de Corona pandemie.

De coronacrisis heeft duidelijk gemaakt dat een goede online aanwezigheid van levensbelang is voor retailers. Het uitsluitend beschikken over een fysiek contactpunt met klanten is te kwetsbaar.”

Cliks of bricks? Nee, allebei!

Consumenten ontdekken ook steeds meer hoe gemakkelijk online bestellen is, en zullen ook hogere eisen gaan stellen aan de fysieke winkels waar ze nog wél naartoe gaan. De online communicatie met de klanten zorgt voor broodnodige binding nu de winkel vaak dicht is.

Toegevoegde waarde?

Deze winkels moeten daarom nog duidelijker maken wat voor klanten de toegevoegde waarde is om klant te zijn . Indien die toegevoegde waarde niet duidelijk is of niet waargemaakt wordt, kiezen klanten voor alternatieven. Online en offline.

De kracht van lokaal

Klanten zijn lokale winkels meer gaan waarderen. Dit kunnen ondernemers vast houden door te letten op een duidelijke toegevoegde waarde van fysiek bezoek, maar ook door online goed vindbaar te zijn.

kvk numer en btw-id

KvK nummer en BTW-ID vermelden?

Waar moet je het KVK-nummer vermelden?

Ondernemers en particulieren kunnen door te zoeken op KVK-nummer achterhalen met welk bedrijf zij zaken doen. Het is dan ook wettelijk verplicht je KVK-nummer te vermelden op alle zakelijke correspondentie

SEO met Google

Beter gevonden worden in Google met sitelinks.

Een veelgestelde vraag is: hoe krijg ik bij Google die extra links onder de zoekresultaten van mijn website?
Wanneer je Googlet naar jouw bedrijfsnaam (bijvoorbeeld ViatriX) merk je dat de getoonde lijst groter is dan andere resultaten, omdat deze sitelinks bevat naar belangrijke pagina’s op jouw website. Met deze sitelinks valt jouw merk beter op en krijg je meer gerichte bezoekers op jouw site. In dit artikel leg ik uit hoe je Google-sitelinks kunt krijgen voor je WordPress-site.

SEO met Google

Tips om bezoekers naar je website te trekken

Werken trucs om snel bovenaan in Google te staan? Vergeet het maar. Wel kun je je zoekresultaten optimaliseren door tijd en energie te steken in je website. Vandaar geen trucs maar degelijke tips voor lange termijn resultaat.

Sta je bij Google hoog in de zoekresultaten, dan leidt dit direct tot meer bezoekers voor je website. Die hoge positie in Google kun je op twee manieren bereiken: